Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade door of aan uw bedrijfsauto('s). De Wettelijke Aansprakelijkheids-verzekering (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan uw bedrijfsauto('s) verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als u met uw bedrijfsauto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.

Beperkt Casco

Schade door bijvoorbeeld brand, storm, natuurgeweld, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak, joyriding en vandalisme wordt vergoed. Schade door eigen toedoen is niet verzekerd.

Volledig Casco

Hierbij bent u ook verzekerd voor schade door plotselinge en onverwachte gebeurtenissen van buitenaf. En voor schade door eigen toedoen, bijvoorbeeld een botsing.

Extra informatie

Bij diefstal van de bedrijfsauto wordt de schade vergoed als de auto goed beveiligd was.

Keuze: hulpverlening

Hulpverlening bij pech door een mechanisch defect aan de auto in Nederland en/of in het buitenland. Onder andere slepen, vervangend vervoer, repatriëring en noodreparaties.

Keuze: auto-elektronica en/of accessoires

Schade aan je auto-elektronica en/of aan de accessoires is meeverzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • Schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. In deze gevallen kan het zijn dat u de vergoede schade moet terugbetalen aan de verzekeraar.

Afwijkend gedrag

De schade die is ontstaan terwijl de auto voor andere doeleinden wordt gebruikt dan aan de verzekeraar is opgegeven of door de wet is toegestaan, is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Schade die voortvloeit uit een contractuele verplichting is uitgesloten.

Eigen risico

Voor de verschillende dekkingen gelden verschillende eigen risico's.

Beveiliging

Voor de beveiliging van uw voertuig gelden bepaalde vereisten.

Reparatie

Neem bij schade of pech contact op met Aon Schade Services en u bent verzekerd van goede hulp. Door de goede samenwerking met de herstelbedrijven garanderen wij dat uw auto weer snel naar tevredenheid hersteld wordt.

Extra informatie

Als u uw schade laat herstellen door een herstelbedrijf waarmee wij samenwerken heeft u geen of een laag eigen risico.

Waar ben ik gedekt?

Bij uw polis krijgt u de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Maandelijkse premiebetaling is altijd via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk en per e-mail.