Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Kun je onverwachts niet op reis of moet je een reis afbreken om een verzekerde reden? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten tot maximaal de reissom die je hebt betaald. Je bent daarmee beschermd tegen de kosten van annulering en ongebruikte reisdagen. Deze kortlopende verzekering gaat in vanaf het moment dat deze hebt afgesloten.
Je bent verzekerd voor de annuleringskosten vanaf het moment dat je deze verzekering hebt gesloten. Tijdens de reis is er dekking voor niet gebruikte reisdagen. Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte, noodzakelijke, medische behandeling. Of als je door complicaties bij je zwangerschap niet kunt reizen.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie tot en met de 2e graad. Of als een familielid in de 3e graad overlijdt. Ook als jouw duurzame relatie of huwelijk onverwachts wordt ontbonden.
Familie in de 1e graad zijn ouders of kinderen. Familie in de 2e graad zijn broers, zussen, grootouders of kleinkinderen. Familie in de 3e graad zijn ooms, tantes en kinderen van broers en zussen.
We keren uit als je de reis annuleert omdat je bijvoorbeeld een nieuwe baan hebt gekregen nadat je werkloos bent geweest. Of als je buiten jouw schuld ontslagen bent.
We keren uit als je de reis annuleert omdat je onverwacht een huurwoning of een nieuwbouwwoning toegewezen krijgt. Of als je thuis aanwezig moet zijn vanwege schade aan jouw woning of aan jouw bedrijf.
Heb je zelf alle onderdelen van je reis, los van elkaar, geboekt? En valt er één onderdeel uit waardoor jouw hele reis niet door kan gaan? Dan ben je verzekerd tot maximaal de annuleringskosten van de overige onderdelen.
Je kunt kiezen voor de extra dekking van de Allrisk Annulering. Je kunt met deze dekking ook annuleren om een andere, onvoorziene reden dan de in de voorwaarden genoemde verzekerde gebeurtenissen. Deze reden moet wel buiten jouw schuld liggen. Wij vergoeden dan maximaal 75% van je annuleringskosten.
Je kunt een (zaak)waarnemer meeverzekeren. Dat kan de persoon zijn die jouw taken op je werk waarneemt. Of de persoon die op jouw huis of huisdier past terwijl je op reis bent. Als jouw waarnemer iets overkomt, kun je jouw reis annuleren of vroegtijdig afbreken. Je hebt dan recht op vergoeding van de annuleringskosten of de ongebruikte reisdagen.
Annulering wegens een natuurramp, epidemie of aanslag in het vakantieland is niet verzekerd. Het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.
Let op of jouw bestemming (op het moment van boeken van je reis) een negatief reisadvies heeft van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Dit wordt aangegeven met kleurcode rood of oranje. Dan is annulering van je reis namelijk niet verzekerd.
Is een gebeurtenis of situatie vóór het afsluiten van de annuleringsverzekering al bekend? Dan biedt een annuleringsverzekering geen dekking.
We vergoeden de annuleringskosten tot maximaal de verzekerde reissom. Je verzekert meestal het gehele bedrag van de reissom. Dit verzekerd bedrag staat op je polisblad.
Bij fraude, of als de reden van de annulering op het moment van het aanvragen van de verzekering te voorzien was. Ook als je niet aan je verplichtingen voldoet, zoals bijvoorbeeld het tijdig melden van schade.
Je hebt geen recht op een uitkering, als je de reis wilt annuleren of vervroegd wilt afbreken omdat: je geen zin meer hebt, de weersomstandigheden niet goed zijn, de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij failliet is of zich een calamiteit voordoet waarvoor het Calamiteitenfonds een vergoeding biedt.
Je bent altijd wereldwijd gedekt.
Als je de verzekering aanvraagt of je hebt schade, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk bij de alarmcentrale. Werk volledig mee bij schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Houd je je niet aan de verplichtingen en schaad je onze belangen? Dan kan dat gevolgen hebben. Wij kunnen een schade dan afwijzen en/of je verzekering aanpassen. Bijvoorbeeld de premie of de polisvoorwaarden. Of we kunnen zelfs de verzekering beëindigen.
Je betaalt premie over de reissom. Betalen kan bijvoorbeeld via de reisorganisatie waar je de reis boekt of via een automatische incasso.
Je verzekering begint op de ingangsdatum van de reis die op je polis staat en stopt automatisch op de einddatum van je reis. We kunnen de verzekering stoppen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt of bij fraude.
Er geldt 14 dagen bedenktermijn na het sluiten van de verzekering. In deze periode kan je de verzekering schriftelijk ongedaan maken. Doe je dat niet? Dan stopt de verzekering vanzelf aan het einde van je reis.