Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijg je juridische hulp van ARAG na een verkeersongeluk. En bij conflicten over de aankoop of reparatie van je vervoermiddel. Ook vergoeden we proceskosten en kosten van onafhankelijke deskundigen, met uitzondering van verkeersboetes.
De verzekering is een onderdeel van een motorrijtuigenverzekering. Verzekerd is telefonisch advies en juridische hulp.
Let op: dit is geen brede verkeersrechtsbijstandverzekering, die u en uw gezinsleden verzekerd voor alle conflicten in het verkeer (auto, fiets, varen, wandelen, ov, skiƫn).
Als jouw conflict voor de rechter komt, mag je zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
Juridische hulp als je schade wilt verhalen die je met je auto hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan je auto door iemand anders.
Juridische hulp als je letselschade in het verkeer op een ander wilt verhalen. Bijvoorbeeld als je gewond raakt bij een aanrijding.
Je bent niet verzekerd als je het conflict te laat meldt. Ook opzet, fraude en bestaande conflicten zijn uitgesloten. Net als zakelijke conflicten.
Juridische hulp bij conflicten over de aankoop, verkoop, of reparatie van je vervoermiddel. Of bij conflicten over verzekeringen van je vervoermiddel.
Bij een tweedehands auto is alleen een auto met BOVAG-garantie verzekerd.
Meld een ongeluk of conflict direct bij ons voordat je andere actie onderneemt. Vul je een schadeformulier in? Zet daar zo veel mogelijk informatie in, ook over bijvoorbeeld letselschade. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Er zit een maximum aan de kosten die Arag maakt voor jouw juridische hulp. Je krijgt geen juridische hulp als je zaak over minder dan € 175 gaat.
Je bent in alle landen van de wereld verzekerd. Voor conflicten over een contract ben je alleen binnen de Europese Unie verzekerd.
Als je de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat je andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Je kunt kiezen of je je premie per maand, kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via telefoon, e-mail, WhatsApp, brief of via de website van Independer.