Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw aanhanger. Zoals een aanhangwagen, boottrailer, paardentrailer of bagagewagen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade aan uw aanhanger verzekerd is.

Diefstal of total loss

U krijgt de aanschafwaarde van de aanhanger als die in het 1e jaar na aanschaf wordt gestolen of total loss raakt door een gedekte gebeurtenis. Deze regel geldt voor aanhangers met een aanschafwaarde tot  12.500,-. Is de aanschafwaarde hoger dan  12.500,- of is de aanhanger langer dan 1 jaar in uw bezit? Dan krijgt u de dagwaarde.

Reparatie

U kiest zelf wie de schade aan uw aanhanger repareert.

Schade aan de aanhanger

U bent verzekerd voor schade aan uw aanhanger. Door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, storm, overstroming of diefstal. Maar ook als het uw eigen schuld is (bijvoorbeeld een aanrijding).

Noodreparatie

We vergoeden de noodreparatie als uw aanhanger beschadigd is en u niet verder kunt rijden met uw aanhanger.

Wat is niet verzekerd?

U bent bijvoorbeeld niet verzekerd als u rijdt met de aanhanger en geen geldig rijbewijs hebt of niet rijbevoegd bent. U bent ook niet verzekerd als u schade krijgt door misbruik van alcohol, geneesmiddelen, drugs of andere bedwelmende stoffen.

Lading

De lading in/op de aanhanger is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Laat u de schade aan uw aanhanger niet maken? Dan krijgt u 50% van het bedrag van de schade. Heeft u later nog eens schade aan dezelfde onderdelen? Dan trekken wij het bedrag dat u eerder van ons kreeg af van de nieuwe schade.

Diefstal bij gebruik van een verkeerd slot

Diefstal is niet verzekerd als de aanhanger niet op slot staat met een disselslot, wielslot of wielklem, goedgekeurd door Kiwa SCM.

Waar ben ik gedekt?

Uw aanhanger is verzekerd in Europa, Aziatisch Turkije, Marokko en Tunesiƫ. Niet in: Rusland, Wit-Rusland, Iran en Azerbeidzjan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan krijgt u 1% korting en kunt u het bedrag ook zelf overmaken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via 088 722 66 00.