Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

De Ongevallenverzekering keert eenmalig een bedrag uit bij blijvende invaliditeit door een ongeval. Daarnaast bent u verzekerd voor tandheelkundige kosten, medische kosten en kosten voor praktische hulp na een ongeval.

Wat is verzekerd?

U bent overal ter wereld verzekerd voor schade door een ongeval. Natuurlijk kunt u uw hele gezin verzekeren. U kiest wie u verzekert en welk bedrag u verzekert. Bij onze Ongevallenverzekering heeft u geen eigen risico.

Blijvende invaliditeit

U krijgt eenmalig een bedrag afhankelijk van de mate van invaliditeit. U kunt kiezen uit de volgende verzekerde bedragen: -  25.000,-;
-  50.000,-;
-  75.000,-;
-  100.000,-.

Keuze: uitgebreide dekking

Wilt u uw partner meeverzekeren? Sluit de verzekering dan voor 2 personen af. Kiest u bij het afsluiten van de verzekering voor 3 of meer personen? Dan verzekert u uw hele gezin. Ook uw kind dat bij uw ex-partner woont en regelmatig bij u is. Kinderen zijn ook verzekerd als zij ergens anders wonen voor hun voltijdstudie.

Tand ongeval

U bent verzekerd voor tandheelkundige hulp na een ongeval tot  10.000,-.

Medische kosten

U bent verzekerd voor medische kosten na een ongeval tot  1.000,-.

Extra kosten

U bent verzekerd voor extra kosten voor praktische hulp na een ongeval tot  2.000,-.

Wat is niet verzekerd?

Overlijden

Er volgt geen uitkering als u overlijdt.

Opzet

Als u het ongeval met opzet hebt veroorzaakt.

Alcohol, Drugs, medicijnen of andere bedwelmende stoffen

Als het ongeval een gevolg is van gebruik van alcohol, drugs, medicijnen of andere bedwelmende stoffen.

Extra informatie

Er zijn meer situaties waarin we niet betalen. Kijk voor het volledige overzicht in onze polisvoorwaarden.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

70 jaar of ouder

Bent u of een andere verzekerde 70 jaar of ouder op het moment van een ongeval? Dan is het verzekerde bedrag voor invaliditeit de helft lager.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering is geldig in de hele wereld.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie per maand of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan kunt u het bedrag ook zelf overmaken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.