Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De Ongevallenverzekering keert eenmalig een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval. Daarnaast bent u verzekerd voor tandheelkundige kosten, medische kosten en kosten voor praktische hulp na een ongeval.
U bent overal ter wereld verzekerd voor schade door een ongeval. Natuurlijk kunt u uw hele gezin verzekeren. U kiest wie u verzekert en welk bedrag u verzekert. Bij onze Ongevallenverzekering heeft u geen eigen risico.
U krijgt eenmalig een bedrag afhankelijk van de mate van invaliditeit. U kunt kiezen uit de volgende verzekerde bedragen:
- € 25.000,-;
- € 50.000,-;
- € 75.000,-;
- € 100.000,-.
Zodra er een eindtoestand is bereikt, stellen wij de mate van invaliditeit vast. Is dit niet binnen 12 maanden na het ongeval? Dan vergoeden wij ook de wettelijke rente. Als er binnen 24 maanden na de melding van het ongeval nog geen eindtoestand is, dan maken we een inschatting.
Uw nabestaanden krijgen een bedrag als u overlijdt door een ongeval. U kunt kiezen uit de volgende verzekerde bedragen:
- € 5.000,-;
- € 10.000,-;
- € 15.000,-;
- € 20.000,-.
Wilt u uw partner meeverzekeren? Sluit de verzekering dan voor 2 personen af. Kiest u bij het afsluiten van de verzekering voor 3 of meer personen? Dan verzekert u uw hele gezin. Ook uw kind dat bij uw ex-partner woont en regelmatig bij u is. Kinderen zijn ook verzekerd als zij ergens anders wonen voor hun voltijdstudie.
U bent verzekerd voor tandheelkundige hulp na een ongeval tot € 10.000,-.
U bent verzekerd voor medische kosten na een ongeval tot € 1.000,-.
U bent verzekerd voor extra kosten voor praktische hulp na een ongeval tot € 2.000,-.
Als u het ongeval met opzet hebt veroorzaakt.
Als het ongeval een gevolg is van gebruik van alcohol, drugs, medicijnen of andere bedwelmende stoffen.
Er zijn meer situaties waarin we niet betalen. Kijk voor het volledige overzicht in onze polisvoorwaarden.
Bent u of een andere verzekerde 70 jaar of ouder op het moment van een ongeval? Dan zijn de verzekerde bedragen voor invaliditeit en overlijden de helft lager.
De verzekering is geldig in de hele wereld.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U moet doorgeven als het aantal personen met wie u samenwoont verandert, of als u verhuist naar het buitenland
U kunt kiezen of u uw premie per maand of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan kunt u het bedrag ook zelf overmaken.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.