Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze aanvullende verzekering biedt hulp bij pech onderweg met uw auto. Hieronder valt ook de aangekoppelde toercaravan, vouwwagen, trailer of aanhangwagen. 

Wat is verzekerd?

Bij pech aan uw voertuig krijgt u ter plaatse hulp van onze hulporganisatie. De pech ontstaat doordat er onverwacht iets kapot is aan het voertuig. Het voertuig kan niet meer veilig rijden.

Keuze: pech in het buitenland

Met Pakket Pechhulp Buitenland bent u verzekerd van hulp bij pech in het buitenland. Als het voertuig binnen 2 werkdagen gerepareerd kan worden, dan regelen wij het volgende: reparatie van het voertuig (alleen het arbeidsloon van de hulporganisatie wordt vergoed), vervoer naar de dichtstbijzijnde garage en stallen van het voertuig. Overnachting voor bestuurder en passagiers (max. € 75 per persoon per nacht).

Extra informatie

Duurt de reparatie langer dan 2 werkdagen, dan heeft u onder andere recht op vervangend vervoer voor max. 5 werkdagen. In overleg met onze alarmcentrale kan dit tot 30 dagen verlengd worden. U heeft ook recht op vervoer van het voertuig naar een adres in Nederland. Dit geldt ook voor de bestuurder, passagiers en bagage.

Keuze: pech in Nederland

Met Pakket Pechhulp Nederland bent u verzekerd van hulp bij pech met het voertuig in Nederland. We regelen de reparatie ter plaatse (alleen het arbeidsloon van de hulporganisatie wordt vergoed). Is reparatie van het voertuig ter plaatse niet mogelijk, dan brengen we het voertuig en inzittenden naar een adres in Nederland. En heeft u max. 5 werkdagen recht op vervangend vervoer of huur van een ander voertuig.

Wat is niet verzekerd?

  • Hieronder staat een opsomming van de belangrijkste uitsluitingen. In de voorwaarden staat per dekking beschreven waarvoor u nog meer niet verzekerd bent. 

Ongeval of gewone reparatie

Een ongeval of een reparatie als gevolg van bijvoorbeeld normaal onderhoud is niet verzekerd.

Een verzekerde reist naar een gebied dat de overheid afraadt

Pechhulp is niet verzekerd in gebieden met de kleurcodes ‘rood’ en ‘oranje, zoals door het Ministerie van Buitenlandse Zaken is vastgesteld.

Extra informatie

Pechhulp is wel verzekerd als de verzekerde al in dat gebied was op het moment dat reizen wordt afgeraden. Verzekerde moet dan zo snel mogelijk vertrekken. Pechhulp is ook verzekerd als verzekerde op de terugreis gedwongen is door een 'rood' of 'oranje' gebied te reizen en daar pech krijgt. 

Het motorvoertuig heeft brandstof of olie nodig

Pechhulp is niet verzekerd als het motorvoertuig zonder brandstof of olie stil staat. 

Zakelijk gebruik, rijden op een circuit of meedoen aan een wedstrijd

Pechhulp is niet verzekerd als het motorvoertuig zakelijk wordt gebruikt, bijvoorbeeld voor koerierswerk, verhuur of lease of personenvervoer tegen betaling. Het rijden op een circuit zoals de Nürgburgring is ook niet verzekerd. Evenals het meedoen aan een wedstrijd.

Extra informatie

Er is wel dekking als de behendigheidsrit of training hiervoor wordt begeleid door een instructeur met het diploma Wrm (Wet rijonderricht motorrijtuigen).

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Langer dan 180 dagen in het buitenland

Als u met het motorvoertuig langer dan 180 dagen aaneengesloten in het buitenland verblijft, dan stopt de verzekering en is er geen dekking meer. 

Vervangend vervoer of huur van een ander motorrijtuig als reparatie door onze hulporganisatie niet mogelijk is

Met Pakket Pechhulp Buitenland of Pakket Pechhulp Nederland heeft u maximaal 5 werkdagen recht op vervangend vervoer of huur van een ander voertuig (max. € 150,- per dag voor de auto, max. € 25,- per dag voor trailer, vouwwagen, aanhangwagen en max. € 75,- voor caravan). Bij Pakket Pechhulp Buitenland kan dat in overleg met de alarmcentrale worden verlengd tot 30 dagen.

Waar ben ik gedekt?

Pechhulp Nederland: in Nederland, ook in uw woonplaats. Pechhulp Buitenland: in heel Europa behalve Nederland en ook Aziatisch Turkije, Israël, Marokko en Tunesië. In Nederland alleen vanuit uw woning rechtstreeks naar het buitenland. En vanuit het buitenland rechtstreeks terug naar uw woning. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een pechgeval altijd zo snel mogelijk bij onze Alarmcentrale via +31 (13) 462 04 62. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Extra informatie

U moet bijvoorbeeld doorgeven als u gaat verhuizen en als u het motorvoertuig verkoopt. 

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.

Extra informatie

Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.