Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan de spullen die u nodig heeft om het werk uit te voeren zoals de inrichting van uw bedrijf, machines en goederen die u verkoopt.
De inventaris en voorraad op het in de polis genoemde risicoadres. Voor schade ontstaan door evenementen als bijvoorbeeld brand, storm en diefstal. Wilt u precies weten wat er verzekerd is? Check uw polisvoorwaarden.
U kunt de bedrijfsmiddelenverzekering uitbreiden met de dekkingen: Geld, Koelschade en Glas.
Bij inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde. Dit geldt niet als op het verzekeringsbewijs een andere waarde (bijvoorbeeld voortaxatie) is overeengekomen. Voor voorraad geldt de vervangingswaarde. Let op: In sommige gevallen geldt niet de nieuwwaarde maar de dagwaarde. U leest hier meer over in onze polisvoorwaarden.
Kosten die je moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken.
Schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit.
Het huurdersbelang is verzekerd als de schade voor uw rekening komt als huurder en een andere verzekering de schade aan het huurdersbelang niet dekt. Er geldt een maximum vergoeding. Check hiervoor uw polisvoorwaarden.
De kosten van onze expert. Heeft u zelf een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
De extra kosten die u maakt na een gedekte schade worden tot een maximum bedrag vergoed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen. Check uw polisvoorwaarden voor de vergoedingen en maximeringen.
Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software.
Geld en geldswaardig papier, motorrijtuigen, caravans, levende have en vaartuigen.
Motorrijtuigen en geld.
Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren open staan.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
Als uw gebouw leegstaat geldt een beperkte dekking. Check hiervoor uw polisvoorwaarden.
U bent verzekerd op de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. We vragen u schades of veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. U kunt de premie ook per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of met een acceptgiro.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u telefonisch doorgeven aan uw adviseur.