Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan goederen die worden vervoerd en waarvoor u het risico draagt.

Wat is verzekerd?

Schade aan uw goederen tijdens de verzekerde reis.

Extra informatie

Ook de vermindering van de waarde van de goederen als gevolg van schade aan of verlies van de verpakking.

Schade aan zaken

Schade aan goederen door bijvoorbeeld aanrijding, aanvaring of brand.

Extra vergoedingen

De verzekering vergoedt ook bereddingskosten, bijdragen in averij-grosse, bergings- en opruimingskosten en imaginaire winst.

Extra informatie

Averij-grosse is het verlies van lading aan boord van een schip die opgeofferd is voor behoud van de rest van de lading.

Het schadebedrag wordt gedeeld door iedereen met vracht aan boord van het schip.

Verzekerd bedrag

U bepaalt zelf het verzekerd bedrag per vervoermiddel. Voor handelsgoederen de factuurwaarde.

Wat is niet verzekerd?

  • Schade door opzet en fraude en door illegale activiteiten.

Gevolg- en bedrijfsschade

De schade, die een onderneming lijdt als gevolg van de schade aan de goederen.

Oorlogs- en stakersrisico

Bij schade door oorlog of door stakingen gelden bijzondere bepalingen.

Vertraging, ontregeling van machines of eigen gebrek

Schade door vertraging zonder dat de oorzaak daarvan gedekt is, schade door ontregeling van machines zonder dat de machine beschadigd en schade door een gebrek of bederf in het product zelf.

Monstercollecties, hulpmaterialen, e.d.

Schade aan monstercollecties, hulpmaterialen, containers en gereedschappen, tenzij nadrukkelijk anders afgesproken bij aanvraag.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Interpolis rekent 1x het eigen risico per schadegeval. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Toeslag

Geen bijzondere situaties.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. We vragen u schades of veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. U kunt de premie ook per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of met een acceptgiro.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na de eerste verlenging kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.