Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat om schade door brand, diefstal, neerslag, storm, lekkage en vallen en stoten.

Wat is verzekerd?

Alle losse spullen in uw huis, zoals meubels, vloerbedekking, apparatuur, levensmiddelen, kleding of sieraden.

Verzekerd bedrag

De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Per voorwerp of verzameling vergoeden wij maximaal  200.000,-. Wij vergoeden meestal de nieuwwaarde van uw spullen. Dit is het bedrag om uw spullen nieuw te kopen. Soms betalen wij de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde. Een overzicht vindt u op onze website.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Sieraden

Bij diefstal betalen we maximaal  15.000,-. Liggen de sieraden opgeborgen in een kluis die voldoet aan onze voorwaarden? Dan zijn de sieraden onbeperkt verzekerd.

(Audio-) apparatuur

Bij diefstal betalen we maximaal  35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Interpolis gestelde diefstal beveiligingseisen.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is standaard verzekerd.

Diefstalgevoelige Inboedel

Bij diefstal betalen we maximaal  35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Interpolis gestelde diefstal beveiligingseisen.

Andere plotselinge gebeurtenis

Schade door een andere plotselinge gebeurtenis, bijvoorbeeld val- of stootschade van uw inboedel, of het knoeien van rode wijn op uw witte bank.

Spullen in de tuin

Uw spullen in de tuin zijn verzekerd onder de inboedelverzekering als deze spullen bedoeld zijn om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap. Andere spullen in de tuin zijn niet verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

We keren niet uit bij slijtage, slecht onderhoud, aardbeving en overstroming van primaire waterkeringen. Of als u de schade met opzet hebt veroorzaakt. Of als u fraudeert.

Spullen buiten huis

Spullen buiten de woning zijn niet verzekerd op de Inboedelverzekering.

Extra informatie

Per dekking staat in de verzekeringsvoorwaarden beschreven waarvoor u nog meer niet bent verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Geen dekking bij schade door neerslag via openstaande ramen of deuren. Of door lekkage via kitnaden en door vocht dat door de muren komt. Schade door overstroming of grondwater is ook niet verzekerd.

Eigen risico

Bij schade door storm aan uw huurwoning of appartement heeft u een eigen risico van  250,-. Bij schade door een andere plotselinge gebeurtenis geldt een eigen risico van  100,- per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Maximeringen

Er wordt maximaal  200.000,- per voorwerp of verzameling uitgekeerd. Er gelden ook andere maximeringen. Bijvoorbeeld voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt de schade aan uw spullen in huis, bijgebouwen en garage in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade, via de Interpolis App of telefonisch via (013) 580 12 34. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna automatisch met 1 jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.