Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van Stichting Achmea Rechtsbijstand bij een verzekerd geschil. Ook krijgt u een vergoeding voor bijkomende kosten zoals proceskosten en kosten van onafhankelijke deskundigen.
Let op: dit geldt alleen als er een redelijke kans op succes is.
Juridische hulp bij geschillen met bijvoorbeeld medewerkers, klanten en inkopers.
Het is afhankelijk van uw bedrijfsactiviteit welke dekkingen worden aangeboden.
Juridische hulp bij geschillen die voortkomen uit het uitoefenen van uw bedrijf of uw beroep.
Weigert een opdrachtgever of klant te betalen? Dan neemt Achmea Rechtsbijstand het incassotraject van u over.
Deze dekking is afhankelijk van uw bedrijfsactiviteit.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders. Of als een medewerker onder werktijd schade lijdt in het verkeer.
Geschillen die geen verband houden met de normale en gebruikelijke werkzaamheden van uw bedrijf of uw beroep (hoedanigheid).
Juridische hulp bij een conflict over belastingrecht, zoals heffingen, leges of WOZ-waarden.
Nadat u de verzekering hebt afgesloten mag u voor geschillen nog 3 maanden geen gebruik maken van de verzekering.
Geschillen die te voorzien zijn bij het afsluiten van de verzekering.
Er zit een maximum aan de externe kosten die Achmea Rechtsbijstand maakt voor uw juridische hulp. Dit maximum bedraagt € 30.000. U krijgt geen juridische hulp als het bedrag waarover het gaat lager is dan € 440.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarvoor gelden speciale afspraken. Deze staan in de verzekeringsvoorwaarden. In andere gevallen kiest Achmea Rechtsbijstand de rechtshulpverlener.
U bent verzekerd bij geschillen in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.
Bij een geschil over een onroerende zaak is er alleen dekking in Nederland.
Bij geschillen met klanten kan het geldigheidsgebied beperkt zijn tot Nederland. Uw dekking bepaalt waar u bent verzekerd. Check hiervoor de voorwaarden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een geschil direct bij ons voordat u andere actie onderneemt. We proberen het geschil dan zo snel mogelijk op te lossen.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. U kunt de premie ook per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of met een acceptgiro.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na de eerste verlenging kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.