Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering verzekert de financiële gevolgen als uw bedrijf door schade helemaal of voor een deel stil komt te liggen.
De vaste lasten en het mislopen van de winst van uw bedrijf als uw bedrijf stilvalt door een verzekerde oorzaak.
Afhankelijk van de dekking op uw verzekeringsbewijs is een gebeurtenis verzekerd. In de polisvoorwaarden vindt u alle verzekerde gebeurtenissen waartegen u zich kunt verzekeren.
U verzekert het verschil tussen de brutowinst voor en na de verzekerde gebeurtenis.
Bedrijfsschade door wegvallen van levering van water, elektriciteit of gas.
Huuropbrengsten die u misloopt door de schade aan uw bedrijf.
Reconstructiekosten kunt u apart verzekeren.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf een expert inschakelen. Dit noemen wij een contra-expert. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de verzekeringsvoorwaarden.
Extra kosten kunt u apart verzekeren.
Deze verzekering vergoedt de extra kosten die u maakt door schade aan een gebouw, huurdersbelang, inventaris of voorraad op een risicoadres.
In de polisvoorwaarden vindt u alle oorzaken die wij niet verzekeren.
Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt omdat u contracten niet op tijd of volgens afspraak kunt nakomen.
Als uw gebouw leegstaat dan geldt mogelijk een beperkte dekking. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden.
Wij hanteren standaard geen eigen risico per gebeurtenis.
De afgesproken uitkeringstermijn vindt u terug op uw verzekeringsbewijs.
In de polisvoorwaarden staat beschreven in welke gevallen er een andere uitkeringstermijn is. Bijvoorbeeld als u uw bedrijf niet voortzet.
U bent verzekerd op de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. We vragen u schades of veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door te geven. En u moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. U kunt de premie ook per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of met een acceptgiro.
De verzekering gaat in op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u telefonisch doorgeven aan uw adviseur.