Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat om schade door brand, diefstal, neerslag, storm of lekkage. U kunt schade door vallen en stoten meeverzekeren met de All Risk dekking.
Alle losse spullen in uw huis, zoals meubels, vloerbedekking, apparatuur, levensmiddelen, kleding of sieraden.
De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Per voorwerp of verzameling vergoeden wij maximaal € 200.000,-. Wij vergoeden meestal de nieuwwaarde van uw spullen. Dit is het bedrag om uw spullen nieuw te kopen. Soms betalen wij de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde.
Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de polisvoorwaarden.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf een expert inschakelen. Dit noemen wij een contra-expert. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de polisvoorwaarden.
Bij diefstal betalen we maximaal € 15.000,-. Liggen de sieraden opgeborgen in een kluis die voldoet aan onze voorwaarden? Dan zijn de sieraden tot maximaal € 200.000,- per object of verzameling verzekerd.
Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Interpolis gestelde diefstal beveiligingseisen.
Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Interpolis gestelde diefstal beveiligingseisen.
Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de polisvoorwaarden.
Met All Risk is schade door een andere plotselinge gebeurtenis die niet onder de standaard dekking valt ook verzekerd. Bijvoorbeeld val- of stootschade van uw inboedel, of het knoeien van rode wijn op uw witte bank.
Bij een All Risk schade geldt altijd een eigen risico van € 100,-.
Uw spullen in de tuin zijn verzekerd onder de Inboedelverzekering, als deze spullen bedoeld zijn om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap. Andere spullen in de tuin zijn niet verzekerd.
We keren niet uit bij slijtage, slecht onderhoud, aardbeving en overstroming van primaire waterkeringen. Of als u de schade met opzet hebt veroorzaakt. Of als u fraudeert.
Schade door overstroming is gedekt als dat het gevolg is van het overstromen of doorbreken van niet-primaire (secundaire) waterkeringen. Schade door overstroming als gevolg van hevige lokale neerslag is verzekerd.
Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is niet standaard verzekerd. Hiervoor moet u de aanvullende All Risk dekking sluiten.
Spullen buiten de woning zijn niet verzekerd op de Inboedelverzekering. Deze kunt u verzekeren op de BuitenDeDeurverzekering.
In de tuin die bij de woning hoort zijn spullen wel verzekerd als deze spullen zijn bedoeld om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap.
Per dekking staat in de polisvoorwaarden beschreven waarvoor u nog meer niet bent verzekerd.
Schade door overstroming is alleen gedekt als dat het gevolg is van overstroming of doorbreken van niet-primaire waterkeringen.
Bij schade op de All Risk dekking geldt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis. Bij schade door storm aan veranderingen aan uw huurwoning of appartement hebt u een eigen risico van € 250,-.
U kunt bij de Inboedelverzekering Uitgebreid een hoger vrijwillig eigen risico nemen.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Er wordt maximaal 200.000,- per voorwerp of verzameling uitgekeerd. Er gelden ook andere maximeringen. Bijvoorbeeld voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.
Deze verzekering dekt de schade aan uw spullen in huis, bijgebouwen en garage in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade, via de Interpolis App of telefonisch via (013) 580 12 34. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.
U moet bijvoorbeeld doorgeven als het aantal personen met wie u samenwoont verandert. Zorg dat u het goede aantal personen doorgeeft. Klopt de gezinssamenstelling niet? Dan kan het zijn dat u minder krijgt uitgekeerd bij schade. U moet doorgeven als u verhuist of langer dan 1 jaar in het buitenland verblijft.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan krijgt u 1% korting en kunt u het bedrag ook zelf overmaken.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.