Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze aanvullende verzekering vergoedt schade aan bestuurder en inzittenden en hun spullen bij een verkeersongeval met het verzekerde motorrijtuig. U sluit deze aanvullende verzekering per motorrijtuig af.
Wij vergoeden schade aan de bestuurder en de inzittenden van het motorrijtuig door een verkeersongeval. Ook als de bestuurder en inzittenden in de directe nabijheid van het motorrijtuig zijn. Bijvoorbeeld tijdens het in- en uitstappen, tanken of een reparatie onderweg. Het gaat hierbij om schade aan de personen (lichamelijk, geestelijk of overlijden) en schade aan spullen.
De schade wordt vergoed, ook als (nog) niet vast staat wie hiervoor aansprakelijk is.
We vergoeden medische kosten en zorgkosten bij letselschade.
Bijvoorbeeld tandartskosten en uitsluitingen of beperkingen van de zorgverzekering.
We vergoeden schade aan uw bagage, kleding of spullen in het motorrijtuig.
Tot maximaal € 5.000,-.
We vergoeden de werkelijke kosten bij overlijden. Bijvoorbeeld de uitvaartkosten.
Raakt de bestuurder of inzittende blijvend invalide? Dan vergoeden we de werkelijke kosten. Hieronder valt bijvoorbeeld ook schade doordat deze persoon niet meer kan werken en daardoor verlies aan inkomen heeft of kosten voor huishoudelijke hulp.
Smartengeld is verzekerd. Smartengeld is een tegemoetkoming in geld voor de geleden immateriële schade (leed, gederfde levensvreugde) die iemand heeft ondervonden (en dus een vorm van schadevergoeding).
We vergoeden per gebeurtenis maximaal € 1.000.000,- voor schade aan personen. We vergoeden per gebeurtenis maximaal € 5.000,- voor schade aan spullen. Accessoires van het motorrijtuig vallen hier niet onder.
Hieronder staat een opsomming van de belangrijkste uitsluitingen. Een volledige lijst van uitsluitingen staat in de voorwaarden onder 'Niet verzekerd'.
Geld, cheques en creditcards zijn niet verzekerd.
Schade aan het motorrijtuig, de caravan of de aanhangwagen is niet verzekerd.
chade is niet verzekerd als de bestuurder alcohol, drugs, medicijnen of andere bedwelmende stoffen heeft gebruikt. Ook niet als de bestuurder niet meewerkt aan een blaastest, speekseltest of bloedtest.
Niet verzekerd is als uw motorrijtuig meedoet aan een snelheidsrit, een behendigheidsrit of een training hiervoor. Rijden op een circuit zoals de Nürburgring is ook niet verzekerd.
Een training voor een behendigheidsrit is wel verzekerd bij een instructeur met het diploma Wrm (Wet rijonderricht motorrijtuigen).
Er is geen dekking als het motorrijtuig voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt. Bijvoorbeeld rijles geven, koerierswerk, verhuur of lease en personenvervoer met winstoogmerk.
Deze kosten betalen wij alleen als deze noodzakelijk zijn om de hoogte van een verzekerde schade vast te stellen. Deze kosten betalen wij maximaal tot en met de kosten die wij maken voor de vaststelling van de hoogte van de schade. Rekent de expert van verzekerde meer? Dan beoordelen wij of die extra kosten redelijk zijn. Extra kosten die niet redelijk zijn blijven voor rekening van de verzekerde.
Droeg een verzekerde geen veiligheidsgordel? Of droeg verzekerde de gordel niet op de juiste wijze? Dan betalen wij maximaal 75% van de door verzekerde geleden schade.
U bent verzekerd in Europa, Marokko, Tunesië en Aziatisch Turkije. Niet in: Rusland, Wit-Rusland, Iran en Azerbeidzjan.
ls u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U moet doorgeven als u bijvoorbeeld gaat verhuizen, als u het motorrijtuig verkoopt of als iemand anders de regelmatige bestuurder van het motorrijtuig wordt.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de polisvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.