Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt u tegen de financiële gevolgen als uw bedrijf door materiele schade geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen zodat u bijvoorbeeld de salarissen kunt blijven betalen. 

Extra informatie

Kijk in uw polisvoorwaarden voor de exacte omschrijving wat onder het begrip bedrijfsschade valt.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is de omzet die u misloopt door een verzekerde schade aan bijvoorbeeld uw gebouw of inventaris. Het gaat dan om schade veroorzaakt door bijvoorbeeld brand, storm, neerslag, inbraak of botsing. 

Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest.

Schadevergoeding

U verzekert het verschil tussen de omzet voor en de omzet na een verzekerde gebeurtenis. De daling van kosten door de verzekerde schade trekken we daarvan af.

Storing nutsvoorzieningen

Bedrijfsschade door het wegvallen van levering van water, elektriciteit of gas is verzekerd indien de gedekte gebeurtenis plaatsvindt bij de leverancier. 

Reconstructiekosten

Zijn standaard meeverzekerd tot een bedrag van € 100.000,-

Kosten van experts

Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde
schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft
u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten
verzekerd tot en met de kosten van onze expert.
Rekent uw expert meer? Dan zijn die extra kosten
voor uw rekening.

Extra informatie

In de polisvoorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.

Schade bij een leverancier of afnemer

Omzetverlies door uitval van een leverancier of afnemer is verzekerd tot  € 10.000,-  als die uitval het gevolg is van een verzekerde gebeurtenis.

Wegafzetting

U bent ook verzekerd voor bedrijfsschade door een afzetting van een weg die naar het gebouw loopt, waardoor uw bedrijf niet (goed) toegankelijk is voor het publiek.

Wat is niet verzekerd?

  • In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hieronder vindt u enkele uitsluitingen. 

Extra informatie

Een aardbeving, overstroming of ernstige conflicten (molest). Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risico-adres zijn niet verzekerd.

Boetes

Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt omdat u contracten niet op tijd of volgens afspraak kunt nakomen.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de materiële schade aan uw bedrijfsgebouw of de inventaris zijn niet verzekerd.

Neerslag

Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren
open staan is niet verzekerd. In de polisvoorwaarden
vindt u terug wanneer schade door water niet onder
de dekking valt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Als uw gebouw bijvoorbeeld leeg komt te staan dan geldt mogelijk een beperkte dekking. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden.

Eigen risico

Er geldt geen standaard eigen risico per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert uit vanaf het moment van de gebeurtenis tot de dag dat de verzekerde schade in redelijkheid hersteld kan zijn. U kunt kiezen uit de volgende maximale uitkeringstermijnen: 26, 52, 78 of 104 weken.

Preventie afspraken

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door via internet of aan uw adviseur. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Daarnaast verwachten wij dat u zoveel mogelijk doet om schade te voorkomen en te beperken. 

 

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Let op: wij kunnen de verzekering stoppen als u de premie niet of niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Meld dat aan uw adviseur.