Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de extra kosten die u maakt door materiele schade op het risicoadres.

Extra informatie

Kijk in uw polisvoorwaarden voor de exacte omschrijving wat onder het begrip extra kosten valt. 

Wat is verzekerd?

Verzekerd zijn de extra kosten die u maakt door schade aan uw gebouw, huurdersbelang, inventaris of voorraad op een risicoadres als gevolg van bijvoorbeeld brand, storm, neerslag, inbraak of botsing.

Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. 

Extra informatie

Het gaat om de extra kosten die nodig zijn om de normale bedrijfsvoering te hervatten. Niet de kosten die nodig zijn voor herstel of vervanging van de beschadigde zaken.

Schadevergoeding

Extra kosten zijn verzekerd tot het op het verzekeringsbewijs vermelde verzekerde bedrag per gebeurtenis voor een periode van maximaal 52 weken. 

Reconstructiekosten

De extra kosten die u maakt na verlies van gegevens door een gedekte schade. Het gaat om de extra kosten die nodig zijn om de normale bedrijfsvoering te hervatten en zorgen voor herstel in de oorspronkelijke staat van de administratieve, boekhoudkundige of technische gegevens.

Kosten van Experts

Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde
schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft
u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten
verzekerd tot en met de kosten van onze expert.
Rekent uw expert meer? Dan zijn die extra kosten
voor uw rekening.

Extra informatie

In de polisvoorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.

Wat is niet verzekerd?

  • In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hieronder vindt u enkele uitsluitingen.

Extra informatie

Een aardbeving, overstroming of ernstige conflicten (molest). Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risico-adres zijn niet verzekerd.

Boetes

Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt omdat u contracten niet op tijd of volgens afspraak kunt nakomen.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de materiële schade aan uw bedrijfsgebouw of de inventaris zijn niet verzekerd.

Storing nutsvoorzieningen

Schade door een storing van nutsvoorzieningen korter dan 6 uur.

Neerslag

Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren
open staan is niet verzekerd. In de polisvoorwaarden
vindt u terug wanneer schade door water niet onder
de dekking valt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Als uw gebouw bijvoorbeeld leeg komt te staan dan geldt mogelijk een beperkte dekking. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden.

Eigen risico

Wij hanteren geen standaard eigen risico per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

De maximale uitkeringstermijn is 52 weken.

Preventie afspraken

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door via internet of aan uw adviseur. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Daarnaast verwachten wij dat u zo veel mogelijk doet om schade te voorkomen en te beperken. 

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Let op: wij kunnen de verzekering stoppen als u de premie niet of niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Meld dat aan uw adviseur.