Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de kosten van het schoonmaken van grond en water na een verontreiniging door werkzaamheden bij derden.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken van een verontreiniging op een locatie van derden waar u aan het werk bent. Als de verontreiniging is ontstaan door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen op deze werklocatie door een verzekerde gebeurtenis.

Herstelkosten van andere schade

Schade die ontstaat aan zaken door het schoonmaken van de verontreiniging is verzekerd. Denk aan beschadiging van leidingen, pijpen of beplanting.

Onderzoekskosten

De kosten voor het onderzoeken van de schade door experts, zijn verzekerd.

Asbest

Komt er asbest vrij door werkzaamheden? Dan vallen de kosten voor het wegnemen van het vrijgekomen asbest onder de dekking van deze verzekering.

Kosten voor rechtshulp

U bent verzekerd voor kosten bij het inschakelen van rechtshulp. Bijvoorbeeld een aansprakelijkstelling door een ander die niet alles betaald kreeg omdat het verzekerd bedrag te laag was.

Wat is niet verzekerd?

In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen.

Onvoldoende milieuzorg

Schade die ontstaat als u de milieuregels van de overheid niet volgt, is niet verzekerd.

Illegale activiteiten

Schade door illegale activiteiten op de werklocatie.

Vaartuigen, luchtvaartuigen of motorrijtuigen

Schade door vaartuigen, luchtvaartuigen of motorrijtuigen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Preventie

Als u de milieuregels van de overheid niet volgt.

Verzekerd bedrag

U bent per verontreiniging verzekerd tot maximaal het bedrag dat op het verzekeringsbewijs staat.

Waar ben ik gedekt?

Een locatie binnen Nederland en tot maximaal 20 kilometer over de grens, waar u werkzaamheden verricht.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.