Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de kosten van het schoonmaken van grond en water na een verontreiniging door werkzaamheden bij derden.
U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken van een verontreiniging op een locatie van derden waar u aan het werk bent. Als de verontreiniging is ontstaan door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen op deze werklocatie door een verzekerde gebeurtenis.
Schade die ontstaat aan zaken door het schoonmaken van de verontreiniging is verzekerd. Denk aan beschadiging van leidingen, pijpen of beplanting.
De kosten voor het onderzoeken van de schade door experts, zijn verzekerd.
Komt er asbest vrij door werkzaamheden? Dan vallen de kosten voor het wegnemen van het vrijgekomen asbest onder de dekking van deze verzekering.
U bent verzekerd als het asbest afkomstig is van een opstal op de werklocatie. En de verontreiniging en de aanwezigheid van asbest niet is veroorzaakt door langzaam werkende invloeden zoals slijtage, roest, verrotting en verwering. En als u de verontreiniging binnen 1 jaar na de oplevering van het werk meldt.
U bent verzekerd voor kosten bij het inschakelen van rechtshulp. Bijvoorbeeld een aansprakelijkstelling door een ander die niet alles betaald kreeg omdat het verzekerd bedrag te laag was.
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen.
Schade die ontstaat als u de milieuregels van de overheid niet volgt, is niet verzekerd.
Schade door illegale activiteiten op de werklocatie.
Schade door vaartuigen, luchtvaartuigen of motorrijtuigen.
Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.
Als u de milieuregels van de overheid niet volgt.
U bent per verontreiniging verzekerd tot maximaal het bedrag dat op het verzekeringsbewijs staat.
Een locatie binnen Nederland en tot maximaal 20 kilometer over de grens, waar u werkzaamheden verricht.
Niet de locatie waarvan u of uw bedrijf de eigenaar bent of de locatie die u of uw bedrijf huurt.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.