Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als iemand voor uw bedrijf voor het werk naar het buitenland op reis is.

Wat is verzekerd?

Personenhulp op zakenreis is verzekerd. 

Alle hulpverlening door de Interpolis Alarmcentrale.

Wie is verzekerd?

De personen die voor uw bedrijf werken en voor het werk op reis gaan.

Medisch

Geneeskundige kosten op zakenreis zijn verzekerd.

Keuze: bagage

Beschadiging, verlies of diefstal van bagage is verzekerd.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Annulering van een verzekerde zakenreis is verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen. Bijvoorbeeld: schade die is veroorzaakt door roekeloos handelen van een verzekerde of schade die het gevolg is van fraude.

Privé-reizen

Deze verzekering is niet voor privé-reizen.

Reisadvies van de overheid

Schade tijdens reizen naar een gebied dat de overheid als een rood-risicogebied aanduidt is niet verzekerd.

Uitgesloten sectoren

Er zijn geen sectoren die bij voorbaat uitgesloten zijn. 

Ongevallen

Blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval is niet verzekerd.

Bijzondere sporten

Schade die ontstaat tijdens gevaarlijke sporten of deelname aan wedstrijden.

Beschadigingen aan koffers of reistassen

Kleine beschadigingen aan koffers of reistassen. Bijvoorbeeld: door krassen, deuken, vlekken of andere gewone gebruiksschade.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Reisduur

De reis duurt niet langer dan 6 maanden achter elkaar.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt in de hele wereld. In Nederland alleen bij vertrek vanuit Nederland naar het buitenland of bij aankomst in Nederland vanuit het buitenland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door via internet of aan uw adviseur. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Daarnaast verwachten wij dat u zo veel mogelijk doet om schade te voorkomen en te beperken. 

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Let op: wij kunnen de verzekering stoppen als u de premie niet of niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Meld dat aan uw adviseur.