Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de kosten van het saneren van grond, grondwater of oppervlaktewater na een verontreiniging.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken van een verontreiniging bij u en bij anderen. Als deze is ontstaan door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen op de verzekerde locatie door een verzekerde gebeurtenis.

Herstelkosten van andere schade

Schade die ontstaat aan zaken door het schoonmaken van de verontreiniging is verzekerd. Denk aan beschadiging van leidingen, pijpen of beplanting.

Onderzoekskosten

De kosten voor het onderzoeken van de schade door experts, zijn verzekerd.

Inkomende milieuschade

U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken en opruimen van een verontreiniging op het risicoadres door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen, inclusief asbest, komend vanaf een andere locatie.

Wat is niet verzekerd?

In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen. Bijvoorbeeld: een verontreiniging die bij het aangaan van deze verzekering van de verzekering al bestaat.

Onvoldoende milieuzorg

Schade die ontstaat als u de milieuregels van de overheid niet volgt, is niet verzekerd.

Asbest

De kosten van het schoonmaken van een asbestverontreiniging, door een gebeurtenis op het risicoadres, zijn niet verzekerd. En alles wat daarmee te maken heeft.

Illegale activiteiten

Schade door illegale activiteiten op het risicoadres en alles wat ermee te maken heeft.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Preventie

Als u de milieuregels van de overheid niet volgt.

Verzekerd bedrag

Per verontreiniging betalen wij maximaal het bedrag dat op het verzekeringsbewijs staat.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen binnen Nederland die op het verzekeringsbewijs staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.