Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de kosten van het saneren van grond, grondwater of oppervlaktewater na een verontreiniging.
U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken van een verontreiniging bij u en bij anderen. Als deze is ontstaan door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen op de verzekerde locatie door een verzekerde gebeurtenis.
Schade die ontstaat aan zaken door het schoonmaken van de verontreiniging is verzekerd. Denk aan beschadiging van leidingen, pijpen of beplanting.
De kosten voor het onderzoeken van de schade door experts, zijn verzekerd.
U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken en opruimen van een verontreiniging op het risicoadres door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen, inclusief asbest, komend vanaf een andere locatie.
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen. Bijvoorbeeld: een verontreiniging die bij het aangaan van deze verzekering van de verzekering al bestaat.
Schade die ontstaat als u de milieuregels van de overheid niet volgt, is niet verzekerd.
De kosten van het schoonmaken van een asbestverontreiniging, door een gebeurtenis op het risicoadres, zijn niet verzekerd. En alles wat daarmee te maken heeft.
Schade door illegale activiteiten op het risicoadres en alles wat ermee te maken heeft.
Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.
Als u de milieuregels van de overheid niet volgt.
Per verontreiniging betalen wij maximaal het bedrag dat op het verzekeringsbewijs staat.
Bij een milieuschade of een verontreiniging door asbest door een gebeurtenis buiten het risicoadres betalen wij maximaal € 100.000 per verontreiniging.
De verzekering geldt voor de risicoadressen binnen Nederland die op het verzekeringsbewijs staan.
Ook de gronden die verzekerde gebruikt voor de uitoefening van het bedrijf in Nederland. Of buiten Nederland tot maximaal 20 kilometer van de Nederlandse grens.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.