Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

De WA Volledig Cascodekking (ook wel Allrisk genoemd) dekt de schade die u met uw auto toebrengt aan anderen. En u bent verzekerd voor bijna alle schade aan uw eigen auto.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan uw auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als u met uw auto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.

Hulpverlening na een ongeval

Onder andere slepen, vervangend vervoer, repatriëring, noodreparaties. De dekking verschilt per gebeurtenis.

Extra informatie

Repatriëring betekent dat wij u naar huis brengen na een ongeval.

Diefstal of total loss

Is uw auto bij total loss of diefstal minder dan twee jaar oud? Dan vergoeden wij de nieuwwaarde. Na twee jaar gaan we uit van het bedrag dat de auto waard is volgens de ANWB/Bovag-koerslijst. We tellen hier 10% bij op.

Extra informatie

Heeft u uw auto tweedehands gekocht bij een erkende BOVAG dealer of officiële merkdealer? Is hij niet ouder dan zes jaar op het moment van aankoop en doet de schade zich voor binnen twee jaar na aanschaf? Dan vergoeden wij de aanschafwaarde.

Reparatie

Laat uw schade aan uw auto repareren via een schadeherstelbedrijf dat is aangesloten bij ons netwerk. Dan heeft u geen eigen risico. Heeft u zelf gekozen voor een vrijwillig eigen risico van € 150 / € 300 / € 600 of € 1.200? Dan moet u dit wel betalen. Tijdens de reparatie krijgt u een vervangende auto.

Extra informatie

Bij ruitreparatie of ruitvervanging krijgt u geen vervangende auto. Kiest u voor een ander herstelbedrijf? Dan heeft u een eigen risico van € 150 bij ruitreparatie en € 400 bij alle overige schades. Heeft u zelf gekozen voor een vrijwillig eigen risico van € 150 / € 300 / € 600 of € 1.200? Dan tellen wij dat hierbij op.

Schade door brand en natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.

Ruitschade

U krijgt ruitreparatie/-vervanging vergoed via een bij ons aangesloten schadeherstelnetwerk. U heeft dan geen eigen risico. Heeft u gekozen voor een vrijwillig eigen risico? Dan betaalt u dat wel zelf. 

Extra informatie

Kiest u voor een ander herstelbedrijf? Dan heeft u een eigen risico van € 150 bij ruitreparatie en € 400 bij ruitvervanging. Heeft u zelf gekozen voor een vrijwillig eigen risico van € 150 / € 300 / € 600 of € 1.200? Dan tellen wij dat hierbij op. 

Inbraak

Schade door (een poging) tot diefstal is verzekerd. En diefstal uit de auto (inbraak). Hierbij kunnen eisen gelden aan de beveiliging van uw auto. Dit hangt af van het type auto.

Extra informatie

Bijvoorbeeld: inbraak waarbij navigatieapparatuur is gestolen.

Schade aan eigen auto

Alle schade aan uw eigen auto is verzekerd. Ook als het uw eigen schuld is.

Keuze: pechhulp

U kiest zelf of u pechhulp meeverzekert. Hierbij gelden voorwaarden zoals het bouwjaar van uw auto.

Speciaal kenmerk

U kunt zelf alles online regelen in uw digitaal dossier. De verzekering is dagelijks opzegbaar, zonder opzegtermijn.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren onder andere niet uit als de schade opzettelijk of onder invloed van alcohol of drugs is veroorzaakt. Schade die ontstaat tijdens verhuur van een voertuig of bij vervoer tegen betaling is ook niet verzekerd. Bij schade die ontstaat bij rijden zonder rijbewijs wordt niet uitgekeerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

U kunt kiezen voor een eigen risico van € 0, € 150, € 300, € 600 of € 1.200.

 

Extra informatie

Bij ruitreparatie die gedaan wordt door een bedrijf uit ons schadeherstelnetwerk geldt geen extra eigen risico. Kiest u bij schade voor een ander herstelbedrijf? Dan geldt er een verplicht eigen risico van € 150 bij ruitreparatie en € 400 bij ruitvervanging en overige schade. Dit verplicht eigen risico tellen wij op bij het gekozen eigen risico.

Beveiliging

Als er beveiligingseisen gelden voor uw auto en u hier niet aan voldoet, dan keren we niet altijd uit. U vindt deze eisen op het polisblad.

Waar ben ik gedekt?

Bij uw polis krijgt u een Groene Kaart. Deze verzekering geldt in alle landen die op de groene kaart staan en die niet zijn doorgestreept. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan alleen via een automatische incasso.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat u geen schade claimt, krijgt u premiekorting. De korting voor het gedeelte van de Casco dekking kan oplopen tot maximaal 80%

Extra informatie

Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering op elk gewenst moment stoppen. Dit kunt u zelf doen in uw persoonlijke digitale dossier. De verzekering stopt meteen of op de datum in de toekomst die u aangeeft.