Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat om schade door brand, elektriciteit, neerslag, storm en hagel, lekkage, inbraak of beroving. Je kunt kiezen tussen een uitgebreide dekking en een Allrisk dekking.
Alle losse spullen in je huis, zoals meubels, vloerbedekking, apparatuur, kleding of sieraden.
We vergoeden maximaal € 125.000,- per schadegebeurtenis. Wij vergoeden meestal de nieuwwaarde van je spullen. Dat is het bedrag om je beschadigde of gestolen spullen nieuw te kopen. In sommige gevallen bepalen we de waarde van je spulen met behulp van de afschrijvingstabel. Soms betalen wij de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde.
Er gelden soms maximale vergoedingen, bijvoorbeeld voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, inboedel in je kantoor, inboedel van anderen, huurdersbelang en dieren. De maximale vergoedingen vind je op je polisblad.
Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. De redelijke kosten hiervoor vergoeden wij. Je moet wel vooraf bij ons hebben gemeld dat je een eigen expert naar de schade-vaststelling wil laten kijken.
Sieraden en horloges zijn verzekerd tot maximaal € 5.000,-.
Audio-apparatuur is verzekerd tot maximaal € 7.500,-. Mobiele elektronica behoort niet tot deze groep.
Deze aanvullende dekking verzekert schade door een andere gebeurtenis, die niet onder de standaard dekking valt. Bijvoorbeeld vlekken op je tapijt door rode wijn. Let op in de algemene voorwaarden staan uitsluitingen, die we nooit verzekeren. Ook niet bij de dekking Allrisk. Mobiele elektronica is niet standaard ingesloten bij de Allrisk dekking. Kies daarvoor de dekking Mobiele Elektronica.
Deze aanvullende dekking verzekert schade aan bijvoorbeeld smartphones, tablets en smartwatches door een andere plotselinge gebeurtenis, die niet onder de standaard dekking valt. Je kunt deze dekking alleen kiezen als je ook hebt gekozen voor de dekking Allrisk.
Deze dekking verzekert glasschade aan de ruiten van je huis. Daartoe rekenen we ook ruiten die zich in je huis bevinden, zoals een glazen deur of een douchecabine.
Schade aan glas in hobbykassen of broeikassen is niet verzekerd.
Je spullen zijn buiten de woning niet verzekerd. Dat geldt niet als je spullen in de tuin stonden, maar je moet dan wel de nodige voorzichtigheid in acht hebben genomen.
Schade aan je spullen door vallen en omstoten is niet verzekerd op de gewone dekking. Wil je dit wel verzekeren? Kies dan voor de dekking All Risk eventueel aangevuld met de dekking Allrisk Mobiele Elektronica.
Als de schade is veroorzaakt door een (huis)dier.
Denk hierbij aan verkleuring door de werking van de zon of houtrot.
Als door openstaande ramen of deuren neerslag in de woning komt, dan is de schade aan je spullen niet verzekerd.
In enkele gevallen kan de dekking beperkt zijn. We noemen er hieronder een paar, maar in de voorwaarden staan alle dekkingsbeperkingen.
Je kiest je eigen risico bij de aanvraag van de verzekering. Je kunt kiezen uit bedragen tussen € 0,- en € 1.000,-. Het eigen risico trekken wij van elke claim af.
Overstroming is alleen verzekerd als de oorzaak niet te maken heeft met overvloedige neerslag, dijkdoorbraak of een andere calamiteit. Waterschade door een andere oorzaak, bij voorbeeld een gesprongen waterleiding in je woning, is wel verzekerd.
Spullen in de auto zijn verzekerd tot maximaal € 1.000,-. Voorwaarde is dat de auto afgesloten was en de spullen aan het zicht onttrokken waren.
Deze verzekering dekt de schade aan je spullen in huis, bijgebouwen en garage in Nederland.
Als je de verzekering aanvraagt, beantwoord je onze vragen eerlijk. Veranderingen in je situatie geef je zo snel mogelijk aan ons door. Je hebt de plicht om zorgvuldig te zijn en je dient noodzakelijke maatregelen te nemen om schades te voorkomen. Als er een schadegeval optreedt, dan moet je dit zo snel mogelijk aan ons meedelen. Heb je schade, dan doe je er alles aan om de gevolgen zo klein mogelijk te houden.
Je betaalt de premie via automatisch incasso. Je kiest voor maandelijkse of jaarlijkse termijnen. Zorg dat de incasso mogelijk is. De incasso-termijnen staan op je verzekeringspolis.
De verzekeringsdekking begint op de startdatum die op je polisblad staat. Je verzekering wordt telkens automatisch met een jaar verlengd. Uitzondering hierop: jij of wij hebben de verzekering opgezegd.
Je kunt je verzekering dagelijks opzeggen per post, per e-mail, of via het klantenportaal.