Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt financiële schade veroorzaakt door je auto aan anderen. De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht voor de eigenaar van een auto. Je kiest zelf voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als je auto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen dan is die schade verzekerd op deze dekking. De verzekering biedt per schadegeval (claim) dekking tot een maximum bedrag. Voor letselschade is dat € 6.500.000. Voor schade aan spullen is het maximum € 2.500.000.

Hulpverlening na een ongeval

Als je auto door een ongeval niet meer verder kan rijden, dan zorgt deze verzekering ervoor dat je auto veilig van de weg wordt gehaald. Je auto wordt gebracht naar een plek die wij in overleg met jou bepalen. De verzekering zorgt ook voor de opvang en het transport van de inzittenden. Als het nodig is, dan vergoedt de verzekering ook de kosten van een hotelovernachting.

Extra informatie

Gebeurt dit in het buitenland? Dan zorgen we voor repatriëring als dat nodig is. Dat betekent dat wij de inzittenden en de auto naar Nederland brengen. Dit doen we alleen in de landen die op het Internationaal Verzekeringsbewijs (Groene Kaart) staan.

Keuze: Schadeverzekering Inzittenden

Kies je voor deze dekking, dan vergoeden we ook schade door een ongeval aan de bestuurder en andere inzittenden. De maximale vergoeding voor letselschade is € 1.000.000 per gebeurtenis.

Sistercar

Veroorzaak je schade met jouw auto aan een andere auto, waarvan jij de eigenaar bent? Dan vergoeden we de schade aan de andere auto.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering biedt in een aantal specifieke gevallen geen dekking. Bijvoorbeeld als er sprake is van opzet, rijden onder invloed van drank of drugs, of rijden zonder rijbewijs. In de voorwaarden staan alle situaties, die niet zijn gedekt door deze verzekering. Het is mogelijk dat we in die gevallen verplicht zijn om de schade van een derde partij te vergoeden. In die gevallen verhalen we die schade op jou.

Diefstal of total loss

Niet verzekerd.

Reparatie

Niet verzekerd.

Schade door brand en natuur

Niet verzekerd.

Ruitschade

Niet verzekerd.

Inbraak

Niet verzekerd.

Schade aan eigen auto

Niet verzekerd.

Pechhulp

Niet verzekerd.

Zakelijk gebruik, verhuur of lease

Als je de auto ook zakelijk gebruikt, leaset of verhuurt, dan biedt deze verzekering geen dekking.

Andere regelmatige bestuurder

Maakt een andere persoon ook regelmatig gebruik van de auto? Dan is schade die door die persoon is veroorzaakt niet verzekerd

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Deze verzekering heeft geen eigen risico

Waar ben ik gedekt?

Bij deze verzekering krijg je een Internationaal Verzekeringbewijs (Groene Kaart). Daarop staan de landen waar de verzekering geldig is. Let op. Door plotselinge ontwikkelingen, b.v. de uitbraak van een oorlog, kunnen we worden gedwongen de dekking voor een land te beëindigen. Twijfel je aan de geldigheid van de dekking voor een land? Check dan de website voor de actuele informatie.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij de aanvraag van de verzekering beantwoord je onze vragen eerlijk. Verandert er iets in je situatie, dat belangrijk is voor de verzekering? Dan geef je dat zo snel als mogelijk aan ons door. Je moet ook zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Heb je schade veroorzaakt? Meld dit dan zo snel mogelijk aan ons.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering heeft een looptijd van één jaar. Je kunt de verzekering op elk moment beëindigen. Doe je dat niet, dan ontvang je van ons na een jaar een voorstel om de verzekering met nog een jaar te verlengen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering opzeggen per post, per e-mail of via het klantenportaal.