Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan je woonhuis. Het gaat om schade door brand, elektriciteit, neerslag, storm en hagel, lekkage, inbraak of een botsing. Je kunt kiezen tussen een uitgebreide dekking en een Allrisk dekking.
Je woonhuis, de bijgebouwen (tot maximaal 75 m2) en je tuin zijn verzekerd bij schade.
Je woonhuis, de bijgebouwen (tot maximaal 75 m2) en je tuin zijn verzekerd bij schade.
Er is geen maximaal verzekerd bedrag. In sommige gevallen geldt wel een maximum vergoeding.
Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. De redelijke kosten hiervoor vergoeden wij. Je moet wel vooraf bij ons hebben gemeld dat je een eigen expert naar de schade-vaststelling wil laten kijken.
Deze aanvullende dekking verzekert glasschade aan je woning. Schade aan glas in hobby-kassen of broeikassen is niet verzekerd.
Schade aan je tuin is standaard verzekerd. Voor planten, bomen en struiken betalen we maximaal € 25.000,- per gebeurtenis.
Schade aan je woning tijdens verbouwing of leegstand is in principe verzekerd. Je moet er rekening mee houden dat er aanvullende voorwaarden zijn. Bij voorbeeld bij schade door vandalisme mag de woning niet langer dan 3 maanden onbewoond zijn.
Kies je voor deze dekking, dan dekt deze verzekering schade als gevolg van alle gebeurtenissen, die op de gewone dekking van de Opstalverzekering zijn uitgesloten. Ook gevolgschade van een eigen gebrek van het huis. Bijvoorbeeld waterschade omdat het dak lekt. Let op: in de Algemene Voorwaarden staan ook uitsluitingen. Die uitsluitingen verzekeren wij nooit. Ook niet op de Allrisk dekking.
Dit is toegestaan voor maximaal 60 dagen per kalenderjaar. Bijvoorbeeld via Airbnb.
Beperkt zakelijk gebruik van een deel van de woning is toegestaan. We bedoelen hiermee een kantoor of een werkruimte voor bijvoorbeeld een pedicure of kapsalon. Maar niet alle zakelijke activiteiten vallen onder de dekking. Bijvoorbeeld als er wordt gewerkt met hittebronnen, zoals een cateringbedrijf.
Schade door langzaam werkende invloeden, zoals verkleuring door de zon of houtrot.
Schade door krimpen, uitzetten of scheuren van onderdelen van je woning.
Woningen met een (deels) rieten dak of een monumentale status verzekeren wij niet.
In enkele gevallen kan de dekking beperkt zijn. We noemen er hieronder een paar, maar in de voorwaarden staan alle dekkingsbeperkingen.
Je kiest je eigen risico bij de aanvraag van de verzekering. Je kunt kiezen uit bedragen tussen € 0,- en € 1.000,-. Bij schade door storm is je eigen risico altijd minimaal € 250,-. Behalve als je gekozen hebt voor een standaard eigen risico dat hoger ligt dan € 250,-. In dat geval geldt het hoger gekozen eigen risico. Het eigen risico trekken wij van elke claim af.
Overstroming is alleen verzekerd als de oorzaak niet te maken heeft met overvloedige neerslag, dijkdoorbraak of een andere calamiteit. Waterschade door een andere oorzaak, bij voorbeeld een gesprongen waterleiding in je woning, is wel verzekerd.
Als de woning wordt verbouwd, of je woont tijdelijk niet in de woning (de woning staat leeg), dan is schade door diefstal en vandalisme alleen verzekerd als er braakschade te zien is aan de buitenkant van de woning.
Deze verzekering dekt schade aan je woonhuis in Nederland.
Als je de verzekering aanvraagt, beantwoord je onze vragen eerlijk. Veranderingen in je situatie geef je zo snel mogelijk aan ons door. Je hebt de plicht om zorgvuldig te zijn en je dient noodzakelijke maatregelen te nemen om schades te voorkomen. Als er een schadegeval optreedt, dan moet je dit zo snel mogelijk aan ons meedelen. Heb je schade, dan doe je er alles aan om de gevolgen zo klein mogelijk te houden.
Je betaalt de premie via automatisch incasso. Je kiest voor maandelijkse of jaarlijkse termijnen. Zorg dat de incasso mogelijk is. De incasso-termijnen staan op je verzekeringspolis.
De verzekeringsdekking begint op de startdatum die op je polisblad staat. Je verzekering wordt telkens automatisch met een jaar verlengd. Uitzondering hierop: jij of wij hebben de verzekering opgezegd.
Je kunt je verzekering dagelijks opzeggen per post, per e-mail, of via het klantenportaal.