Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. Je kunt kiezen uit de basisverzekering met de Module Inboedel met Extra uitgebreide dekking of een All risks dekking met de aanvullende Module All risks.

Wat is verzekerd?

Alle losse spullen in je huis, zoals meubels, (mobiele) apparatuur, kleding of sieraden. Huurders- en eigenaarsbelang is standaard meeverzekerd tot  15.000. Spullen in de tuin zijn beperkt verzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag is maximaal  150.000. In geval van schade vergoeden wij de nieuwwaarde voor je spullen die nog geen 6 jaar oud zijn. Daarna vergoeden wij de dagwaarde en maken wij gebruik van een afschrijvingstabel. Voor sommige spullen betalen wij altijd de dagwaarde of kan het zijn dat een expert de waarde bepaald.

Een overzicht vind je hier.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.

Keuze: sieraden

Je sieraden zijn standaard verzekerd tot  15.000. Zijn jouw sieraden meer waard? Dan kan je dit bedrag ook verzekeren voor een hoger bedrag.

Keuze: (Audio-) apparatuur

Computer- en audiovisuele apparatuur, zoals desktopcomputers, tv's, audio- en navigatieapparatuur zijn in je woning standaard meeverzekerd. Mobiele apparatuur valt hier niet onder.

Keuze: spullen buiten huis

Schade aan je inboedel buiten de woning is beperkt verzekerd. Bepaalde spullen kan je aanvullend verzekeren met de Module Buitenshuisdekking. Deze zijn dan wereldwijd verzekerd.

Keuze: vallen en stoten

Schade aan je inboedel in de woning door vallen en stoten is alleen verzekerd als je gekozen hebt voor de Module All risks.

Keuze: vallen en stoten

Schade aan je inboedel in de woning door vallen en stoten is alleen verzekerd als je gekozen hebt voor de Module All risks.

Keuze: aanvullende Modules

Je kunt kiezen voor de volgende aanvullende Modules: Verhuur, Domotica en Smart Home, Glasverzekering, Verlengde nieuwwaarde en Buitenshuisdekking. Controleer je polisvoorwaarden of je een aanvullende Module nodig hebt of vraag advies aan je verzekeringsadviseur.

Keuze: module Verhuur

Je kunt kiezen voor de aanvullende Module Verhuur. Bijvoorbeeld als je je woning tijdelijk verhuurt en voor maximaal 60 dagen per kalenderjaar. Er moet altijd een huurovereenkomst zijn waaruit blijkt wie de huurder is.

Wat is niet verzekerd?

Wij betalen niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook niet als je de schade met opzet hebt veroorzaakt. Of als je fraudeert.

Vallen en stoten

Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd in de Extra uitgebreide dekking. Door te kiezen voor de Module All risks verzeker je schaxde door vallen of stoten wel.

Glas

Schade aan glas is niet standaard verzekerd. Wil je dit wel, omdat je een huurhuis hebt en je zelf een glasverzekering moet afsluiten? Dan kan dat met de Module Glasverzekering.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd verzekerd. Bijvoorbeeld als er neerslag binnenkomt door openstaande ramen of deuren. Ook is er een beperkte dekking voor inboedel buiten je woonhuis en als je woning voor langere tijd onbewoond is. Controleer daarvoor de polisvoorwaarden. Of vraag je verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Voor schades die onder de Extra uitgebreide dekking vallen, geldt geen eigen risico. Ook voor glasschades als je de Module Glasverzekering hebt afgesloten geldt geen eigen risico. Kies je voor de Modules All risks en/of Buitenshuisdekking, dan heb je de keuze uit een eigen risico van  100,  300 of  500 per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een primaire waterkering, zoals: een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan je inboedel/je spullen in je huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Als er iets verandert aan je gezinssituatie moet je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Meld schade ook zo snel mogelijk. En je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar bespaar je op kosten of service fees. Betalen kan via een automatische incasso. Als je van een factuur zelf het bedrag overmaakt, gelden er extra incassokosten voor de
verwerking van je betaling..

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kan de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kan schriftelijk via e-mail of via je adviseur. Telefonisch opzeggen kan ook, maar wij vragen wel altijd om je opzegging daarna schriftelijk aan ons te bevestigen.