Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van ARAG bij een onverwacht conflict tijdens het uitoefenen van uw beroepspraktijk of bedrijf.
Juridische hulp bij conflicten met bijvoorbeeld personeel, klanten, afnemers, inkopers. U kiest zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. U kunt kiezen uit verschillende modules.
Wij betalen alle kosten van hulp van onze eigen juridisch specialisten. Daarnaast vergoeden wij een aantal andere kosten. Die vindt u in de polisvoorwaarden
Al deze kosten samen vergoeden wij tot maximaal € 40.000,–. Dit maximumbedrag geldt per gebeurtenis in Nederland. In andere landen vergoeden we maximaal € 15.000,–
U heeft recht op juridische hulp als u deelneemt aan het verkeer. Bijvoorbeeld wanneer iemand een verkeersfout maakt waardoor u schade heeft of gewond raakt.
U heeft recht op juridische hulp in als u een conflict heeft tijdens uw bedrijfsvoering of incasso. Bijvoorbeeld wanneer iemand een onrechtmatige daad tegen u heeft gepleegd.
In de polisvoorwaarden leest u precies bij welke situaties u recht heeft op hulp.
U heeft recht op juridische hulp als u een conflict krijgt over bepaalde overeenkomsten.
Het moet daarbij gaan om een partij die iets aan u levert. En wat die partij aan u levert, verwerkt u in uw eindproduct dat u aan uw klanten verkoopt.
U heeft recht op juridische hulp als u een conflict krijgt over een overeenkomst.
U vraagt een ander om u te helpen bij uw conflict. Bijvoorbeeld een advocaat. En u heeft daarvoor geen toestemming gevraagd aan ons.
Uw conflict gaat om een bedrag van € 400,- of minder. Daarbij tellen rente en kosten om het bedrag te incasseren niet mee.
Let op: voor het onderdeel Verkeer geldt geen minimumbedrag.
Uw conflict heeft te maken met belastingrecht.
{Omschrijving}
Voor de Modules: Bedrijfsvoering & Incasso, Inkoop en Verkoop is een wachttijd van 3 maanden. U heeft pas recht op hulp als u een conflict krijgt door een gebeurtenis na die wachttijd.
Uitzonderingen leest u in de polisvoorwaarden.
Wij betalen alle kosten van hulp van onze eigen juridisch specialisten. Daarnaast vergoeden wij een aantal andere kosten. Al deze kosten samen vergoeden wij tot maximaal € 40.000,–. Dit maximumbedrag geldt per gebeurtenis in Nederland. In andere landen vergoeden we maximaal € 15.000,–.
Voor de module Verkeer geldt geen maximumbedrag als de gebeurtenis in Europa plaatsvindt, of in niet-Europese landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Buiten deze landen vergoeden we maximaal € 10.000,–.
Bij onderstaande modules verschilt per module waar u dekking heeft:
- Verkeer: Wereldwijde dekking bij conflicten.
- Bedrijfsvoering, Inkoop en verkoop: Dekking in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.
- Incasso: Dekking in Nederland.
Bij bedrijfsvoering is een conflict over een bedrijfsruimte alleen gedekt in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ARAG voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Op uw polis staat de begindatum van de verzekering. Na de begindatum moet u binnen 30 dagen de premie betaald hebben. Na de eerste premie zijn er twee mogelijkheden om de premie te betalen.
- U krijgt van ons een factuur en maakt het geld zelf aan ons over.
- U heeft ons laten weten dat u automatisch wilt betalen.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Bekijk de voorwaarden voor een mogelijke wachttijd.
U kunt de verzekering stoppen als het contract afloopt, na 1, 3 of 5 jaar. Stuur ons daarvoor een brief waarin u het contract opzegt. U moet de brief minstens 2 maanden voor deze datum sturen.