Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan je spullen in en om je huis. We vergoeden onder andere schade door brand, bliksem, rook, explosie, inbraak, vandalisme, plundering, neerslag, storm en lekkage. 

Extra informatie

Deze verzekeringskaart geldt alleen voor ons standaardproduct. Specifieke afspraken over voorwaarden en/of premie gaan voor. 

Wat is verzekerd?

Jouw spullen en de spullen van de op het polisblad genoemde verzekerden. Het gaat om spullen die normaal gesproken in de woning aanwezig zijn. Je spullen zijn ook verzekerd als je voor minder dan 3 maanden ergens ter wereld op reis bent.

Verzekerd bedrag

We vergoeden spullen tot een  maximaal bedrag tussen de € 10.000 en € 200.000,- afhankelijk van het door jou gekozen verzekerde bedrag. Je spullen zijn ook altijd buitenshuis gedekt en onbeperkt verzekerd tegen nieuwwaarde.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding contact met ons op. 

Sieraden

Sieraden tot € 5.000 per item zijn automatisch verzekerd

(Audio-) apparatuur

Audiovisuele- en computerapparatuur tot € 5.000 per item zijn automatisch verzekerd.

Spullen buiten huis

We vergoeden de nieuwwaarde van je spullen buitenshuis tot maximaal € 200.000

Keuze: Diefstal en plotselinge en onverwachte schade

Je kunt je optioneel voor diefstal verzekeren. Je kunt je ook optioneel voor plotselinge en onverwachte schade verzekeren, zelfs als je het zelf veroorzaakt hebt. Deze dekking geldt niet voor mobiele apparatuur (zoals mobiele telefoons, laptops en tablets).

Extra informatie

Plotselinge en onverwachte schade is bijvoorbeeld schade door morsen en omstoten.

Keuze: Glasschade

Je kunt je optioneel ook voor plotselinge en onverwachte glasschade verzekeren tot het maximum zoals vermeld op het polisblad (zelfs als je de schade zelf hebt veroorzaakt). Versierd en beschilderd glas is gedekt tot maximaal € 1.000,-.

Onbewoonbaar huis

Je kunt je optioneel ook verzekeren voor het geval dat je huis onbewoonbaar is geworden. Als het huis onbewoonbaar is als gevolg van één van de op het polisblad vermelde gebeurtenissen, krijg je de kosten van het extra levensonderhoud vergoed, tot het maximum zoals vermeld op het polisblad.

Wat is niet verzekerd?

  • Illegale spullen, uitgeleende/geleende of verloren/verdwenen spullen en spullen die van een bedrijf zijn. 

Vallen en stoten

Mobiele elektronica (smartphones, laptops, tablets) die per ongeluk beschadigd raken.

Extra informatie

Overigeval- en stootschade is wel verzekerd wanneer er voor de allrisk dekking is gekozen.

Opzet

Schade door opzet, bewuste roekeloosheid of grove nalatigheid

Verhuur

Schade ontstaan tijdens de verhuur van je huis, bijvoorbeeld via Airbnb, is niet verzekerd. 

Schade als gevolg van constructiefouten, onvoldoende onderhoud en slijtage, een aardbeving, overstroming als gevolg van het breken/ overstromen van dijken of andere waterkeringen en grondwater is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Bij deze verzekering kun je kiezen voor € 0, € 100, € 250, € 500 en € 1000 eigen risico per gebeurtenis.

Extra informatie

Het eigen risico staat vermeld op het polisblad

Maximum dekking

Spullen zijn verzekerd tot € 5.000,-. Spullen die meer waard zijn, moeten vooraf zijn goedgekeurd door de verzekeraar. De inboedel is per schadegebeurtenis verzekerd tot het maximum zoals vermeld op het polisblad.

Geld

Geld tot € 600,- als gevolg van inbraak of brand in je woning is verzekerd.

Waar ben ik gedekt?

Spullen zijn verzekerd die zich normaal gesproken bevinden in de woning of op het balkon, op het terras, in de garage, in de schuur of in de bergruimte. Deze verzekering dekt schade aan jouw spullen in je huis in Nederland en buiten je huis wereldwijd. Op reis ben je verzekerd, zolang de reis niet meer dan 3 maanden duurt.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk en volledig beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door. Je werkt mee als we jouw claim onderzoeken, anders kan dat leiden tot vermindering van uitkering of zelfs verval van dekking.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt maandelijks premie, uiterlijk op de vervaldatum. Je betaalt de premie met een creditcard of automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en wordt maandelijks automatisch verlengd en loopt door totdat jij de verzekering opzegt of wij de verzekering opzeggen. Als wij de verzekering opzeggen, dat weet je dat ten minste twee maanden van tevoren.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering altijd opzeggen. In het geval van opzegging kun je dat schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven. Wij storten dan het ongebruikte deel van je betaalde premie terug. Als je verhuist, moet je de huidige polis opzeggen en een nieuwe polis afsluiten voor het nieuwe adres.