Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan je inboedel die jouw eigendom is en die tot je particuliere huishouding behoort. Met deze 'all risk' verzekering ben je verzekerd als de schade aan je inboedel is veroorzaakt door een andere plotseling en onvoorziene gebeurtenis.

Wat is verzekerd?

De Licent inboedelverzekering verzekert jouw losse spullen in je huis, zoals meubels, gordijnen en apparatuur. Huurdersbelang en eigenaarsbelang is meeverzekerd tot € 15.000.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag is maximaal € 250.000. De inboedel is tegen nieuwwaarde verzekerd. Wel gelden voor bepaalde spullen in je woonhuis maximale vergoedingen, zoals voor sieraden of vergoeden wij de schade naar dagwaarde. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingslijst.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze schade-expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. We vergoeden de kosten van de schade-expert altijd tot het bedrag dat wij betalen aan onze schade-expert.

Sieraden

In huis zijn sieraden standaard verzekerd tot € 15.000,00.

(Audio-) apparatuur

Audio-, video-, beeld-, foto-, film-, computerapparatuur zijn standaard meeverzekerd

Spullen buiten huis

Schade aan de inboedel buiten de woning is beperkt verzekerd.

Vallen en stoten

Schade aan de inboedel door vallen of stoten is verzekerd. Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt.

Cyberservice

De Cyberservice biedt hulp en vergoedt schade bij een cyberincident. Onder een cyberincident verstaan we een kwaadaardige handeling of malware die zich voordoet op verzekerde apparatuur. De Cyberservice is een standaard aanvulling op de inboedelverzekering met een maximale vergoeding van € 5.000. 

Zakelijke inboedel

Kantoor - en praktijkinventaris is standaard meeverzekerd tot € 15.000. Spullen zoals je zakelijke laptop en meubilair zijn dan verzekerd.

Keuze: Glasverzekering

Met deze aanvullende verzekering verzeker je schade aan glas, zoals in ramen en glas in deuren. Ook de kosten van een noodvoorziening worden vergoed.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren onder andere niet uit bij schade door bijvoorbeeld normaal gebruik en slijtage, constructiefouten, ongedierte, een aardbeving of overstroming.

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Bijvoorbeeld als de waterschade ontstaat door neerslag die binnenkomt via openstaande ramen of deuren. Kijk voor een volledig omschrijving in de polisvoorwaarden.

Eigen risico

Voor stormschade geldt een eigen risico van € 250,00 per gebeurtenis.
Voor schade aan mobiele elektronica geldt een eigen risico van € 100,00 per gebeurtenis per object.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan je inboedel/je spullen in je huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt moet je de vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door. Meld schade zo snel mogelijk. Geef eerlijk alle informatie die nodig is om de schade te beoordelen. Wij verwachten dat je zorgvuldig met je spullen omgaat en er alles aan doet om schade te voorkomen. Betaalde premie op tijd.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie moet je vooraf betalen. Je kunt de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of maand betalen. Betalen kan via automatische incasso of je kunt het bedrag zelf aan ons overmaken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering opzeggen via je adviseur of via www.licent.nl