Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw inventaris/bedrijfsuitrusting die u voor uw bedrijfsvoering nodig heeft alsmede schade aan uw goederen.

Wat is verzekerd?

Uw inventaris/bedrijfsuitrusting en/of goederen zijn verzekerd bij schade als gevolg van brand,
ontploffing, lucht- en/of ruimtevaartuigen, blikseminslag, overspanning en/of inductie, storm, water- en/of neerslag, inbraak alsmede vandalisme na inbraak.

Inventaris en voorraad

Schade aan uw bedrijfsuitrusting/inventaris vergoeden wij o.b.v. nieuw- of vervangingswaarde, schade aan uw goederen o.b.v. kostprijs of vervangingswaarde. Het verzekerd bedrag van uw bedrijfsuitrusting/inventaris dient u altijd vast te stellen o.b.v. nieuwwaarde, het verzekerd bedrag van uw goederen altijd o.b.v. kostprijs

Kosten om de schade te beperken

Boven het verzekerd bedrag geeft deze verzekering recht op vergoeding van bereddingskosten tot een maximum van 50% van het verzekerd bedrag van de verzekerde zaken die zich op het polisblad vermelde risico-adres bevinden.

Koelschade

Verzekerd is de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als die na een storing
kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit. De maximale schadevergoeding bedraagt na aftrek van het op het polisblad genoemde eigen risico EUR 5.000 per gebeurtenis.

Keuze: huurdersbelang

Indien hiervoor géén afzonderlijk bedrag is verzekerd en voor zover het verzekerd bedrag hiervoor toereikend is, wordt het huurdersbelang (door u gemaakte kosten ter verbetering, verfraaiing of aanpassing van het gehuurde gebouw) geacht te zijn meeverzekerd onder het verzekerd bedrag voor bedrijfsuitrusting/inventaris

Gehuurde gebouwen

Schade aan door u gehuurde gebouwen in geval van inbraak of vandalisme althans indien en voor zover deze schade ten laste van u komt tot een maximum van EUR 2.500 per gebeurtenis.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij schade als gevolg van molest, atoomkernreacties, aardbevingen, vulkanische uitbarstingen en overstromingen. Ook schade veroorzaakt door constructiefouten, slijtage, achterstallig onderhoud, opzet, bewuste of onbewuste roekeloosheid (eigen schuld) en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Neerslag

Uitgesloten is schade door neerslag binnengekomen als gevolg van openstaande ramen, deuren, luiken en/of ventilatieopeningen en vochtdoorlating van muren.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Het eigen risicobedrag per gedekte gebeurtenis staat op het polisblad vermeld.

Afspraken

Indien u de preventievoorschriften en/of - verplichtingen m.b.t. het in goede bedrijfsvaardige toestand houden van uw inventaris/bedrijfsuitrusting en/of goederen niet nakomt, verliest u het recht op schadevergoeding onder deze verzekering, tenzij u bewijst dat de schade hierdoor niet is (mede)veroorzaakt of vergroot.

Dekking roerende zaken buiten het gebouw

Deze verzekering dekt tevens schade aan verzekerde bedrijfsuitrusting/inventaris en/of
goederen veroorzaakt door een gedekte gebeurtenis voor zover deze verzekerde zaken zich bevinden onder afdaken, onder overkappingen, in eilandvitrines, -etalages of automaten, in portacabins en/of containers.

Uw portacabins en/of containers (casco)

De portacabins en/of containers van u zelf zijn meeverzekerd indien ze voor risico en rekening
van u zijn en mits aanwezig nabij het gebouw op het op het polisblad vermelde risico-adres. Deze regeling geldt ook indien deze zaken zijn (mee)verzekerd als gebouwen, huurders- of eigenaarsbelang.

Lichtreclame, zonneschermen, parkeerinstallaties, -automaten

Die zich bevinden buiten/nabij het gebouw op het op het polisblad vermelde risico-adres, door een
gedekte gebeurtenis, zijn verzekerd. Deze regeling geldt ook indien deze zaken zijn (mee)verzekerd als gebouwen, huurdersbelang of eigenaarsbelang.

Waar ben ik gedekt?

Verzekerd is schade aan uw inventaris/bedrijfsuitrusting en/of goederen op het risico-adres zoals vermeld op het polisblad, tenzij anders bepaald in de polisvoorwaarden.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij aanvraag van uw verzekering en bij schade, moet u onze vragen eerlijk en volledig beantwoorden, meewerken aan inspecties, voorzorgsmaatregelen nemen en veranderingen in uw situatie doorgeven. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso, of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als de verzekering niet wordt opgezegd, dan loopt deze telkens voor een jaar door.
Betaalt u de premie niet of niet op tijd, dan kan het betekenen dat u géén dekking heeft. De polis kan door ons worden geschorst en/of beëindigd.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering per contractvervaldatum schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Bij een standaard product heeft u na automatische verlenging van de verzekering met een looptijd van twaalf maanden, het recht om dagelijks uw verzekering op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.