Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Wordt een werknemer arbeidsongeschikt? Dan ontvangt hij in bepaalde gevallen na 104 weken ziekte een WGA-vervolguitkering van het UWV. U kunt een aanvulling op die uitkering verzekeren met de collectieve WGA-hiaatverzekering (uitgebreid).

Extra informatie

Een werknemer die arbeidsongeschikt is ontvangt soms een WGA-vervolguitkering. Dit geldt bij arbeidsongeschiktheid van 35 tot 80%. En wanneer hij minder dan 50% verdient van wat hij met de beperkingen zou kunnen verdienen. Verdient hij meer dan 50%, dan ontvangt hij een WGA-loonaanvullingsuitkering.

Wat is verzekerd?

De verzekering vult de WGA-uitkering aan tot maximaal 70% van het oorspronkelijke loon. Het loon waarop we de uitkering baseren, is niet hoger dan het maximumloon of SV-loon.

Extra informatie

Indien ten minste 50% van de restverdiencapaciteit wordt ingevuld door arbeid, dan wordt de aanvulling met 5% verhoogd tot maximaal 75%.

Wie is verzekerd?

U verzekert werknemers waarvoor u werknemerspremies moet afdragen. Ook werknemers met een tijdelijk contract.

Indexatie

U heeft bij deze verzekering de mogelijkheid om te kiezen voor indexatie van de uitkering. Wilt u indexatie? Geef dit dan aan bij het afsluiten van de verzekering.

Uitlooprisico

Het uitlooprisico is verzekerd. Hiervoor gelden de afspraken uit het Van Leeuwen Convenant.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit als de werknemer arbeidsongeschikt was toen hij in dienst kwam of toen u de verzekering afsloot.

Extra informatie

Komt een arbeidsongeschikte werknemer in dienst door een verandering in de bedrijfssituatie, zoals een fusie of overname? Dan valt deze werknemer niet onder deze verzekering.

Fraude

Wij keren niet uit als er sprake is van fraude.

Eigen schuld

Wij keren niet uit als de ziekte waaruit arbeidsongeschiktheid ontstaat is veroorzaakt door uw opzet of grove schuld, of door opzet of grove schuld van uw werknemer.

Inlooprisico

Het inlooprisico is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

{Omschrijving specifiek dekkingsbeperkingen}

Loon boven het maximum WIA-loon

Het loon waarop we de uitkering baseren, is niet hoger dan het maximumdagloon of SV-loon. Het SV-loon (sociale verzekeringsloon) is het loon waarover u belastingen en sociale premies betaalt.

Waar ben ik gedekt?

Uw werknemers zijn wereldwijd verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, het maakt niet uit waar deze is ontstaan.

Extra informatie

De verzekering geldt voor werknemers die in Nederland wonen. De uitkering kan in bepaalde situaties ook in het buitenland ontvangen worden.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Laat ons zo snel mogelijk weten wanneer een werknemer arbeidsongeschikt is. Meld ook nieuwe werknemers direct bij ons aan.

Extra informatie

U moet er met de zieke werknemer alles aan doen om te zorgen dat de hij weer aan het werk kan.

Gezondheid

Als u de verzekering aanvraagt dan vragen we niet naar de gezondheid van uw werknemers.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. U betaalt de premie vooraf, maar in ieder geval binnen 30 dagen na de premievervaldatum. Bij betaling per maand of per kwartaal krijgt u een premieopslag.

Premie

De hoogte van de premie hangt onder andere af van het soort bedrijf en de lonen en leeftijden van werknemers.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De looptijd van de verzekering is 1, 3 of 5 jaar. U bepaalt vooraf hoe lang de verzekering loopt.

Extra informatie

Daarna wordt deze verzekering telkens ongewijzigd met 1 jaar stilzwijgend verlengd, tenzij u binnen de gestelde termijn opzegt. Of als Loyalis minimaal 2 maanden voor de einddatum een nieuw voorstel toestuurt met daarin de nieuwe voorwaarden voor de verlenging van de verzekering. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij uw dekking onderbreken of uw verzekering stopzetten.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Aan het einde van de afgesproken verzekeringsperiode kunt u de verzekering opzeggen, u dient ons hier minimaal 1 maand voor de einddatum over te informeren. Na afloop van de afgesproken verzekeringsperiode kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dit kan via 045 - 645 93 20 of via onze website loyalis.nl.