Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan je auto door alle te verzekeren oorzaken

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Als je met je auto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.

Hulpverlening na een ongeval

Je hebt recht op hulp en/of vergoeding van kosten wanneer de verzekerde auto niet meer kan rijden door brand, diefstal of een andere schade. Binnen en buiten Nederland worden de kosten van bergen of vervoeren van de verzekerde auto, bagage en bestuurder vergoed.

Extra informatie

Dit is niet verzekerd wanneer het defect op een eenvoudige wijze te verhelpen is zoals een lekke band, lege brandstoftank, e.d. Of wanneer het defect is ontstaan door slecht onderhoud van de auto.

Diefstal of total loss

Bij diefstal en total loss van de auto krijg je de dagwaarde terug. Wanneer de auto niet ouder is dan 3 jaar krijg je een schadevergoeding op basis van een vergoedingspercentage van de nieuwwaarde

Extra informatie

De vergoeding wordt pas gedaan als u de eigendom van de auto aan ons heeft overgedrage

Reparatie

Bij schade heb je vrije keuze wie de reparatie uitvoert. Enkel bij aangesloten herstellers geldt er een lager eigen risico.

Schade door brand en natuur

Schade door bijvoorbeeld brand, hagel, bliksem, overstroming of aanrijding met een dier is verzekerd.

Ruitschade

Vergoeding van de kostprijs bij reparatie via een aangesloten garage.

Inbraak

Schade door (een poging) tot diefstal is verzekerd. En diefstal uit de auto (inbraak). Hierbij kunnen eisen gelden aan de beveiliging van je auto. Dit hangt af van het type auto.

Extra informatie

Bijvoorbeeld: inbraak waarbij navigatieapparatuur is gestolen.

Schade aan eigen auto

Alle schade aan je eigen auto is verzekerd. Ook als het jouw eigen schuld is. 

Pechhulp

Wanneer je de reis niet kunt voortzetten door een onverwachts mechanische storing hebt u recht op hulp en/of vergoeding van kosten. Dit geldt buiten de woonplaats.

Schade aan de motor en/of aandrijving

Verzekerd als de auto niet ouder is dan 3 jaar, hiermee niet meer dan 100.000 km is gereden en de schade geen gevolg is van slijtage.

Extra informatie

Je dient hierbij aan te tonen dat het onderhoud plaatsgevonden heeft volgens de voorschriften van de fabrikant

Wat is niet verzekerd?

  • Bij schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of als de schade is ontstaan terwijl de bestuurder onder invloed was van alcohol of drugs. En bij schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling. In deze gevallen kan het zijn dat je de vergoede schade moet terugbetalen aan de verzekeraar.

Onvoldoende zorg

Als u niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen om joyriding of diefstal te voorkomen.

Extra informatie

Hiervan is sprake wanneer u de personenauto onbeheerd heeft achtergelaten terwijl deze niet goed afgesloten is, of wanneer u de sleutels op of in de auto heeft achtergelaten.

Niet-particulier gebruik

Onder niet-particulier gebruik verstaan wij: verhuur of leasing, tegen betaling vervoeren van personen, gebruik van de auto als lesauto of gebruik van de auto voor koerierswerkzaamheden

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Wil je ook dekking voor de bestuurder van de auto? Sluit dan een schadeverzekering inzittenden.

Eigen risico

€ 150 per claim bij schade aan je eigen auto en bij het vervangen van een ruit. Als de reparatie wordt uitgevoerd door een aangesloten herstelbedrijf wordt het eigen risico gehalveerd. Het eigen risico bedraagt dan € 75,-.

Extra informatie

Indien een ruitschade herstelt kan worden (geen ruitvervanging) en het herstel wordt uitgevoerd door een aangesloten herstelbedrijf, is er geen eigen risico.

Waar ben ik gedekt?

Je bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij je polis krijg je het Internationaal Verzekeringsbewijs. Daarop staat precies in welke landen je verzekerd bent.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat je geen schade claimt, kun je premiekorting krijgen (tot een maximum). Als je schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of je betaalt een toeslag.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een maand opzegtermijn.

Extra informatie

Opzegging kun je doorgeven via jouw adviseur of stuur een mail naar info@luyten.nl.