Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering zorgt ervoor dat u hulp krijgt bij ziekte, ongeval of overlijden van u, uw reisgenoten of familieleden die thuis zijn. U kunt de reisverzekering uitbreiden met verschillende dekkingen, die passen bij uw reisgedrag. De verzekering kent 3 varianten (Budget, Comfort en Premium) met verschillende verzekerde bedragen.

Wat is verzekerd?

U krijgt altijd hulp van de alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden wij vervoer naar huis, hulp aan uw gezin en repatriëring. Standaard biedt deze verzekering werelddekking.

Extra informatie

Repatriëring betekent dat wij u naar huis brengen na een ongeval of bij overlijden.

Keuze: medisch

Aanvullend op uw zorgverzekering worden de kosten van artsen, specialisten en ziekenhuizen vergoed. De vergoeding is gemaximeerd afhankelijk van de door u gekozen soort reisverzekering.

Extra informatie

Het gaat om kosten die u heeft moeten maken door een ziekte, ongeval of aandoening. Het moet gaan om reguliere geneeskunde die door bevoegde instanties is erkend.

Keuze: bagage

De keuze van de variant van de verzekering (Budget, Comfort of Premium) bepaalt het bedrag dat maximaal wordt vergoed. De vergoeding wordt op de nieuwwaarde gebaseerd. Bij spullen die ouder zijn dan 1 jaar, wordt er een afschrijving toegepast.

Een overzicht vind je hier.

Extra informatie

Sommige onderdelen van de bagage zoals camera’s, laptops, i-pods/i-pads en smartphones worden tot een maximum bedrag vergoed. Check dit in de voorwaarden. Er zal nooit meer worden vergoed dan het bedrag waarvoor u het verzekerde voorwerp heeft gekocht.

Keuze: bijzondere sporten

U bent verzekerd tijdens wintersporten en het beoefenen van bijzondere sporten (bv. parachutespringen). Maar ook voor technisch duiken (dieper dan 40 meter en tijdens grot- en wrakduiken).

Extra informatie

Recreatief duiken, langlaufen, schaatsen en sledetochten zijn standaard meeverzekerd. Hiervoor hoeft u geen extra dekking voor ‘Wintersport en bijzondere sporten’ af te sluiten. U kunt wel extra uw wintersport- en andere sportuitrusting meeverzekeren.

Keuze: pech op reis

Bij de dekking S.O.S. autohulp heeft u recht op hulp aan uw auto of motor in geval van een ongeluk, diefstal of pech. De hulp bestaat o.a. uit vervangend vervoer, vergoeding van de terugreiskosten naar Nederland, extra verblijfskosten in het buitenland en rechtsbijstand.

Extra informatie

Als u de vakantie moet afbreken omdat de bestuurder of meeverzekerde reisgenoot uitvalt, dan zijn extra reis- en/of verblijfskosten verzekerd.

Keuze: ongevallen

Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

U heeft de keuze uit de gewone annuleringsverzekering of een dubbel-zekerannulering, Bij de dubbel-zeker annulering worden niet alleen de niet-genoten reisdagen vergoed, maar de volledige reissom bij het afbreken van de reis

Keuze: samengestelde reis en zaakwaarnemer

Hebt u  een samengestelde reis geboekt (een reis die bestaat uit afzonderlijk van elkaar geboekte onderdelen)? Dan geeft de module 'doorlopende annuleringsverzekering' recht op vergoeding bij uitval van een onderdeel van de samengestelde eis.

Keuze: geld

U bent verzekerd voor EUR 750,- per polis per reis en EUR 1.500,- per jaar.

Keuze: rechtsbijstand

U bent verzekerd voor juridische ondersteuning bij het verhalen van schade aan u of uw spullen (geen voertuigen) op een ander die hiervoor aansprakelijk is en bij geschillen uit contracten, die u heeft gesloten in verband met uw reis. Check de voorwaarden voor de details van deze dekking.

Wat is niet verzekerd?

  • Hieronder vindt u de belangrijkste uitsluitingen. Er zijn meer oorzaken waardoor je geen recht hebt op dekking, zoals opzet of gebruik van verdovende middelen. Alle uitsluitingen vindt u in de voorwaarden.

Negatief reisadvies

Heeft uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is uw reis niet verzekerd.

Kosten gemaakt zonder toestemming van de Alarmcentrale

U bent niet verzekerd voor hulpverlening of kosten die gemaakt zijn zonder toestemming van de Alarmcentrale of kosten gemaakt zonder medische noodzaak.

Bagage

U bent o.a. niet verzekerd voor schade aan of verlies van zakelijke goederen, geleende of gehuurde spullen, schade door slijtage. Lees de voorwaarden voor een volledig overzicht.

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare activiteiten. U bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

De reis mag maximaal 60 dagen duren. Verlengen is mogelijk.

Eigen risico

Voor de rubriek Bagage, Uitgebreide sportuitrusting en Wintersport en bijzondere sporten heeft u bij de dekkingen Budget en Comfort een eigen risico van EUR 50,- per persoon per reis. Bij de dekking Premium heeft u geen eigen risico.

Voor de rubriek Geld heeft u een eigen risico van EUR 50,- per polis per reis.

Reisduur

Standaard is een maximale reisduur van 60 dagen verzekerd. Wilt u langer op vakantie? Dan kan in overleg de dekking worden verlengd.

Waar ben ik gedekt?

U heeft wereldwijde dekking.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kan de verzekeraar de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Bijvoorbeeld via "Mijn Omgeving".