Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze gehoorapparatenverzekering heeft zowel binnen- als buitenshuis een allrisk dekking voor uw gehoorapparaten en hoortoestellen.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor materiële schade aan uw gehoorapparaat door verlies, diefstel of vermissing of beschadiging door elk van buitenkomend onheil.

Extra informatie

Deze verzekering is geschikt voor: hoortoestellen, soloapparatuur, BAHA, Med-El Vibrant Soundbridge, uitwendige apparatuur bij cochleair implantaten, gehoorbrillen en de daarbij horende accessoires en toebehoren.

Verzekerd bedrag

Aankoopwaarde zoals vermeld op het polisblad.

Wat is niet verzekerd?

  • Hieronder vindt u de belangrijkste uitsluitingen. Alle uitsluitingen vindt u in de voorwaarden.

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare activiteiten. U bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Beschadiging of verlies van accu of batterij

Er is geen dekking wanneer de schade uitsluitend bestaat uit beschadiging of verlies van de accu of de batterij.

Gebrekkige of ondeskundige reiniging

U bent niet verzekerd voor schade veroorzaakt of ontstaan door een gebrekkige of ondeskundige reiniging, bewerking of reparatie.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Bij verlies en vermissing bedraagt het eigen risico 10% van het schadebedrag met een minimum van EUR 50,- per gebeurtenis en een maximum van EUR 375,- per gebeurtenis. Voor de overige schades bedraagt het eigen risico EUR 50,- per gebeurtenis.

Afschrijving

In de eerste 5 jaar na aankoop van het verzekerde hulpmiddel wordt geen afschrijving toegepast. Daarna wordt er jaarlijks 10 procent afgeschreven.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering biedt wereldwijd dekking.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de  belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan wordt de premie automatisch van uw rekening geïncasseerd.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen.

U kunt de verzekering opzeggen via "Mijn Omgeving".