Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade tijdens vakantiereizen. De verzekering is het hele jaar door geldig.

Wat is verzekerd?

Je krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden we vervoer naar huis en hulp aan jouw gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.

Medisch

We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op je zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.

Bagage

Bagage is verzekerd. De maximale waarde is afhankelijk van de door u gekozen dekking.

Bijzondere sporten

Binnen het 'Kies&Klaar" product is standaard de Wintersport dekking meegenomen.

Pech op reis

Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot, ben je verzekerd van hulp door de Alarmcentrale.

Ongevallen

Bij het 'Kies&Klaar'product is standaard de Module Ongevallen verzekerd. Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.

Doorlopende annuleringsverzekering

Bij het 'Kies&Klaar' product is standaard de Module Annulering verzekerd. Heb je een reis geboekt, maar kun je onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die je al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als je de reis moet afbreken, of bij een vertraging van meer dan 8 uur op de heenreis bij een reis die langer dan 3 dagen duurt, krijg je een vergoeding.

Geneeskundige kosten

Bij het 'Kies&Klaar' product is standaard de Module Geneeskundige kosten verzekerd. Geneeskundige en tandheelkundige kosten die je maakt in het buitenland. Maar alleen als de behandeling niet kan worden uitgesteld tot na de terugkeer naar Nederland. En maximaal een jaar na het begin van de behandeling. Wij vergoeden deze kosten alleen boven het bedrag dat je vergoed krijgt van je zorgverzekeraar.

Module Autohulp

Bij het 'Kies&Klaar' product is standaard de Module Autohulp verzekerd. Kan de bestuurder van het vervoermiddel waarmee je op reis bent dat vervoermiddel niet meer besturen? En is er in het reisgezelschap geen vervangen aanwezig? Dan bieden wij bij bepaalde oorzaken hulp voor vervoer van het vervoermiddel en de bagage naar de woonplaats in Nederland. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor deze oorzaken.

Wat is niet verzekerd?

Niet verzekerd is schade door opzet of fraude. Zakelijke reis, (poging tot) zelfdoding, (poging tot) het plegen van een misdrijf, door en/of in militaire dienst, de schade is ontstaan of mogelijk geworden door het gebruik van alcohol of drugs.

Reisadvies van de overheid

Je onderneemt een reis naar een bestemming waarvoor een negatief reisadvies geldt. Ben je al op de bestemming op het moment dat het negatieve reisadvies wordt uitgebracht? Dan geldt deze uitsluiting niet. Maar alleen als je het gebied zo snel mogelijk daarna verlaat.

Epidemie of pandemie

Schade direct of indirect veroorzaakt of ontstaan door een epidemie of pandemie, zoals verklaard door de Wereldgezondheidsorganisatie of een overheidsinstantie, uit angst voor, dreiging van en/of het daadwerkelijk uitbreken van een infectieziekte (via virus, bacterie of een ander micro-organisme).

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doe je dit niet, dan krijg je misschien niet alle kosten vergoed. Dekkingsbeperkingen staan vermeld in de polisvoorwaarden en zijn afhankelijk van de gekozen dekking.

Eigen risico

Het eigen risico staat op de polis.

Onvoldoende zorg

Wij vergoeden de schade niet als die veroorzaakt is door onvoldoende onderhoud en onvoldoende zorg.

Geneeskundige kosten

Het is noodzakelijk dat je een geldige Nederlandse zorgverzekering hebt en dat je vooraf toestemming vraagt aan de Hulporganisatie voor het maken van kosten of voor hulpverlening.

Bagage

Is je bagage gestolen uit een vervoermiddel? Dan bieden wij alleen dekking als het vervoermiddel afgesloten was en als de bagage niet van buitenaf te zien was. Voor bepaalde spullen gelden afwijkende verzekerde bedragen. Deze worden vermeld in het vergoedingenoverzicht in de polisvoorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor het gebied dat met jou is afgesproken en op de polis staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen die te maken hebben met deze verzekering zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie per jaar of in termijnen betaalt. Ook kun je kiezen om de premie zelf over te maken of te betalen via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat en geldt voor een jaar. We verlengen je verzekering telkens met een jaar. We kunnen de verzekering stoppen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt of bij fraude.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via e-mail of een brief. Er geldt een opzegtermijn van een maand.