Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering dekt de kosten om je bedrijf voort te zetten bij (dreigende) stilstand als gevolg van materiële schade. Zodat je bijvoorbeeld tijdelijk andere bedrijfsruimte, machines en computerapparatuur kunt huren.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de extra kosten die nodig zijn om een verstoring in je bedrijf door een verzekerde gebeurtenis op te heffen.

Schadevergoeding

We vergoeden de kosten die nodig zijn om de bedrijfsactiviteiten zo snel mogelijk te hervatten, tot maximaal het verzekerde bedrag. Denk hierbij aan kosten voor noodhuisvesting, huur van vervangende inventaris of extra transportkosten.

Storing nutsvoorzieningen

Je bent ook verzekerd voor extra kosten die het gevolg zijn van het wegvallen van de levering van water, elektriciteit en/of gas.

Wegafzetting

Je bent ook verzekerd voor extra kosten die het gevolg zijn van een afzetting van een weg die naar het gebouw loopt, waardoor je bedrijf niet (goed) toegankelijk is voor het publiek.

Storing koel-/vriesinstallatie

Je bent ook verzekerd voor extra kosten als gevolg van een storing van een koel- of vriesinstallatie, waardoor de inhoud van deze installatie niet meer bruikbaar is.

Extra dekkingen

Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een overzicht van de extra dekkingen, welke kosten er zijn verzekerd, en voor welke bedragen.

Wat is niet verzekerd?

Deze verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een volledig overzicht van de dekking en de uitsluitingen. Komt je er niet uit? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.

Boetes

Boetes die je bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat je bedrijf stil lag en je je verplichtingen niet kon nakomen, zijn niet gedekt.

Huur

Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de materiële schade aan je bedrijfsgebouw of de inventaris zijn niet verzekerd.

Reconstructiekosten

De extra tijd die je besteedt aan het reconstrueren van jouw (financiële) administratie is niet verzekerd. Ook niet verzekerd zijn de kosten die je maakt om materiële zaken, zoals mallen en tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren.

Aardbeving, vulkanische uitbarsting en overstroming

Je bent niet verzekerd voor schade door een aardbeving, ook niet als die het gevolg is van gaswinning. Bij een vulkanische uitbarsting of een overstroming is ook geen vergoeding mogelijk.

Brutowinst / loonkosten

Vermindering van je brutowinst of loonkosten voor niet-productieve uren zijn niet verzekerd. Ook dekt deze verzekering niet het doorbetalen van lonen en salarissen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Deze verzekering heeft een algemeen eigen risico. De hoogte ervan kan je zelf kiezen.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert niet langer uit dan gedurende een bepaalde periode. De uitkeringstermijn start vanaf het moment dat je extra kosten gaat maken en duurt maximaal 52 weken.

Afspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die we met je gemaakt hebben, dan keren we niet altijd uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de vestigingsadressen die in je polis staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt en als je een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt jouw premie vooraf via automatische incasso. Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of per jaar betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Daarna wordt de verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd. Je kunt jouw verzekering dagelijks opzeggen. Je bent verzekerd tot en met de dag waarop jouw verzekerd stopt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt je de verzekering dagelijks opzeggen via een brief, e-mail of telefonisch. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Ontvangen we je opzegging pas na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop we de opzegging ontvangen.