Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de schade wanneer contant geld of waardepapieren van je bedrijf verloren gaan. Het gaat daarbij om verlies door bijvoorbeeld een gewelddadige overval of diefstal uit de kluis na inbraak, en om acceptatie van vals geld. Geld is tijdens transport ook verzekerd tegen diefstal.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is contant geld en geldswaardig papier.

Tijdens vervoer

De verzekerde waarden zijn verzekerd tijdens vervoer door jezelf of door een meerderjarige persoon die het vervoer in jouw opdracht doet, zoals een familielid, een personeelslid of een erkend geldtransportbedrijf. Er is dekking tijdens vervoer tussen je bedrijf, je woning en de bank.

In je bedrijf, woning, nachtkluis van de bank

De verzekerde waarden zijn verzekerd wanneer ze aanwezig zijn in je bedrijf, bij je thuis of in de nachtkluis van de bank. Na sluitingstijd van je bedrijf moet je het geld achter slot en grendel bewaren in een goedgekeurde brandkast of kluis. In de woning is een afgesloten meubel voldoende.

Overval of afpersing

Een overval of afpersing is verzekerd als er sprake is van gebruikmaking van of bedreiging met fysiek geweld tegen personen.

Vals geld

Heb je vals geld geaccepteerd in de veronderstelling dat het echt was? Dan ben je ook daarvoor verzekerd.

Betaalautomaten

Je bent verzekerd voor verlies van elektronisch opgeslagen waarden in jouw betaalautomaten als dit nog voor jouw risico is.

Ongevallen

Je bent verzekerd voor blijvende invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval (tijdens vervoer) of geweld bij beroving (afpersing).

Extra dekkingen

Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een overzicht van de extra dekkingen, welke kosten er zijn verzekerd, en voor welke bedragen.

Wat is niet verzekerd?

De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een volledig overzicht van de dekking en de uitsluitingen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.

Fraude en oplichting

De verzekering biedt geen dekking voor fraude en oplichting.

Kosten voor vervanging

Kosten die na een inbraak gemaakt worden voor vervanging of inregelen van kluissloten en/of -sleutels zijn niet verzekerd.

Digitaal geld

Diefstal van creditcards, bankpassen en andere vormen van digitaal geld is niet verzekerd.

Vermissing zonder aantoonbare oorzaak

Vermissing zonder aantoonbare oorzaak is niet verzekerd.

Opzet

We vergoeden geen schade die een verzekerde persoon en/of een personeelslid, een huisgenoot of een familielid met opzet of door roekeloosheid heeft veroorzaakt of verergerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. De hoogte ervan kun je zelf kiezen.

Vervoer langs de kortste weg en zonder onderbrekingen

Diefstal van verzekerde waarden tijdens vervoer is alleen verzekerd wanneer het vervoer naar de bestemming plaatsvindt langs de kortste weg en zonder onnodige onderbreking. Ook moeten de waarden voortdurend onder onmiddellijk handbereik van de vervoerder zijn.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt en als je een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk en werk mee aan de afhandeling hiervan. Je mag niets doen wat onze belangen zou kunnen schade. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt jouw premie vooraf via automatische incasso. Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of per jaar betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Je kunt jouw verzekering dagelijks opzeggen. Je bent verzekerd tot en met de dag waarop jouw verzekering stopt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via een brief, e-mail of telefonisch. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Ontvangen we jouw opzegging pas na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop we de opzegging ontvangen.