Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor de details.

Welk soort verzekering is dit?

De Inboedelverzekering All-in vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat om schade door bijvoorbeeld brand, diefstal, inbraak, neerslag, overstroming van een niet-primaire waterkering, directe blikseminslag, storm, lekkage, vallen en stoten.

Wat is verzekerd?

Je spullen in je huis, zoals meubels, kleding of sieraden zijn verzekerd. In jouw tuin of balkon zijn spullen zoals tuinmeubelen en wasgoed, zonweringen of (schotel)antennes verzekerd. Huurdersbelang is standaard meeverzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag is het bedrag dat op de polis staat en waarvoor je maximaal verzekerd bent. In geval van schade vergoeden wij de nieuwwaarde voor jouw spullen die nog geen 10 jaar oud zijn. Voor spullen ouder dan 10 jaar of tweedehands spullen ontvang je de dagwaarde.

Contra-expertise na schade

Bent je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kan je ook zelf een expert inschakelen. De kosten van een contra-expert worden vergoed, als deze redelijk zijn.

Sieraden

Sieraden zijn standaard verzekerd tot maximaal  6.000,-. Hebben jouw sieraden een hogere waarde en wil je die verzekeren? Dan kan je een hoger bedrag verzekeren. Neem hiervoor contact op met je verzekeringsadviseur.

(Audio-) apparatuur

Audiovisuele- en computerapparatuur is standaard tot  12.000 verzekerd. Je kan ook een hoger bedrag verzekeren.

Spullen buiten huis

De verzekering dekt spullen buiten je huis op het terrein dat bij je huis hoort, maar niet voor alle gebeurtenissen. De verzekering dekt schade en diefstal van tuinmeubels, wasgoed en tuingereedschap, maar beschermt andere spullen alleen tegen schade. Voor schade aan spullen buiten jouw eigen woning ontvang je een beperkte vergoeding.

Vallen en stoten

Schade aan jouw inboedel door vallen en stoten is verzekerd. Val- en stootschades aan mobiele elektronica zijn niet verzekerd tenzij je kiest voor de aanvullende Buitenshuisdekking Wereldwijd.

Keuze: buitenshuisverzekering Wereldwijd

Jouw waardevolle spullen zijn buiten je huis beperkt verzekerd. Wil je deze uitgebreid meeverzekeren? Dan kun je kiezen voor de Buitenshuisverzekering Wereldwijd. Met deze dekking verzekeren wij jouw spullen wereldwijd tot de maximale bedragen die op je polis en in de voorwaarden staan.

Keuze: glasdekking

Schade aan de ruiten van je huis door breuk is niet standaard verzekerd. Je kunt dit apart meeverzekeren met de aanvullende dekking Glas. Onder onze glasdekking valt glas in ramen en deuren, maar ook ruiten van kunststof en glas-in-lood zijn verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

Mobiele elektronica

Mobiele elektronica is buitenshuis niet verzekerd en binnenshuis alleen verzekerd tegen bepaalde gebeurtenissen zoals brand, diefstal en waterschade. Je kunt ervoor kiezen om de dekking uit te breiden met de Buitenshuisdekking Wereldwijd.

Verboden activiteiten

Jij of een (onder)huurder veroorzaakt schade door activiteiten die wettelijk niet toegestaan zijn, en deze schade wordt nooit vergoed. Bijvoorbeeld schade door hennepteelt in je huis of bijgebouw.

Wat is nog meer niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd voor schade aan je spullen als de schade is veroorzaakt door:
* Overstroming van een primaire waterkering
* Directe of indirecte neerslag als dit binnenkomt door een openstaande deur of raam
* Grondwater en/of verandering van het grondwaterpeil
* Opzet of roekeloosheid

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Bij deze verzekering is een eigen risico van toepassing van  50,- per gebeurtenis

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Diefstal uit een motorrijtuig

Bij diefstal uit een motorrijtuig zijn je spullen alleen verzekerd na inbraak en tot maximaal  250,- per gebeurtenis.

Zaken van anderen

Is er door een gedekte gebeurtenis schade ontstaan aan zaken van anderen die zich in jouw woning bevonden? Of zijn deze zaken verloren gegaan? Je ontvangt een vergoeding als de schade dezelfde soort zaken betreft als die uit je eigen inboedel en je deze moet vergoeden volgens een wettelijke of contractuele verplichting. Je ontvangt per gebeurtenis maximaal  5.000.

Overige gemaximeerde verzekerde bedragen per gebeurtenis

* brillen of lenzen:  500 * spullen in de garage of opslagbox:  1.500
* geld / geldwaardig papier:  1.000
* caravans / aanhangwagens / vaartuigen:  1.000
* huisvesting, voeding, vervoer en opslag: max 10 weken
* gehuurde woning:  5.000
* huissleutels:  750
* zakelijke inventaris:  2.000
* audiovisuele- en computerapparatuur:  12.000
* sieraden:  6.000

 

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan jouw spullen in jouw huis in Nederland. Als je kiest voor de aanvullende Mobiele Elektronica verzekering en/of Buitenshuisdekking zijn bepaalde spullen wereldwijd verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte in geval van diefstal. Geef veranderingen van jouw gegevens of in het gebruik van de woning zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt jouw premie vooraf via automatische incasso. Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Daarna wordt de verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd. Je kunt jouw verzekering dagelijks opzeggen. Je bent verzekerd tot en met de dag waarop jouw verzekerd stopt. Wij kunnen ook de verzekering stoppen. Bijvoorbeeld als je jouw premie niet op tijd betaalt, bij fraude of bij een bovengemiddeld claimgedrag.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen via een brief, e-mail of telefonisch. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Ontvangen we jouw opzegging pas na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop we de opzegging ontvangen.