Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze aanvullende verzekering krijg je juridische hulp van de door ons geselecteerde rechtsbijstandhulpverlener (DAS) na een verkeersongeluk en bij conflicten over de aankoop of reparatie van jouw vervoermiddel.

Wat is verzekerd?

De verzekering geldt voor jezelf en voor diegene die met jouw toestemming in de auto rijdt of als passagier in de auto zit.

Keuze rechtshulpverlener

De rechtsbijstand krijg je van medewerkers van DAS of door externe deskundigen die ingeschakeld worden door DAS. Als jouw conflict voor de rechter komt, mag je zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.

Schade in het verkeer

Je krijgt juridische hulp als je jouw schade wilt verhalen die je met je auto of motor in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld wanneer iemand anders een schade heeft veroorzaakt.

Letselschade

Dit is juridische hulp als je letselschade in het verkeer op een ander persoon wilt verhalen. Bijvoorbeeld als je gewond raakt bij een aanrijding.

Conflicten over contracten

Je krijgt juridische hulp bij conflicten over de aankoop, verkoop, reparatie of slepen van je motorrijtuig.

Wat is niet verzekerd?

Een conflict of gebeurtenis waar je zelf schuld aan hebt.

Een conflict over deze verzekering.

Als je motorrijtuig werd bestuurd door een iemand die niet rijbevoegd was of die alcohol of drugs heeft gebruikt en mede daardoor de schade heeft veroorzaakt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Heb je al een Nationale-Nederlanden Rechtsbijstandverzekering, inclusief de dekking Verkeer? Dan is deze Rechtsbijstandverzekering Motorrijtuigen overbodig.

Maximum kosten en drempel

Er zit geen maximum aan de kosten die DAS maakt voor je juridische hulp. Je krijgt ook juridische hulp als je zaak over een klein bedrag gaat.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering geldt in alle landen die op de groene kaart staan en die niet zijn doorgestreept.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij DAS voordat je andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt jouw premie vooraf via automatische incasso. Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekeringstermijn is 1 jaar. Daarna wordt de verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd. Je kunt jouw verzekering dagelijks opzeggen, ook in het eerste jaar. Je bent verzekerd tot en met de dag waarop jouw verzekering stopt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via een brief, e-mail of telefonisch. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Ontvangen we jouw opzegging pas na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop we de opzegging ontvangen.