Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade door of aan je bedrijfsauto('s). Dit zijn de personen- en bestelauto’s die voor je bedrijfsactiviteiten worden gebruikt. De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht. Je kiest zelf voor aanvullende dekkingen.
Deze verzekeringskaart geldt alleen voor ons standaardproduct. Als er specifieke afspraken met je zijn gemaakt over voorwaarden en/of premie is het geen standaardproduct. In dat geval geldt deze verzekeringskaart niet.
Hieronder staat welke schade door of aan je bedrijfsauto('s) verzekerd is.
Als je met je bedrijfsauto schade veroorzaakt aan anderen of aan andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Je bent verzekerd voor maximaal de volgende bedragen:
- bij zaakschade: € 2.500.000;
- bij letselschade: € 7.500.000.
Schade door bijvoorbeeld brand, storm, natuurgeweld, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak en joyriding wordt vergoed. Schade door eigen toedoen is niet verzekerd.
De schadevergoeding vindt plaats op basis van herstel. Is herstel niet mogelijk, dan vergoeden we de schade aan auto’s jonger dan drie jaar op basis van nieuwwaarde. Dit geldt voor personenauto's tot € 90.000,- en bestelauto's tot € 65.000,- (consumentenprijs). Schade aan auto's ouder dan drie jaar vergoeden we op basis van dagwaarde.
Hierbij ben je ook verzekerd voor schade door plotselinge en onverwachte gebeurtenissen van buitenaf. En voor schade door eigen toedoen, bijvoorbeeld een door jezelf veroorzaakte botsing.
De schadevergoeding vindt plaats op basis van herstel. Is herstel niet mogelijk, dan vergoeden we de schade aan auto’s jonger dan drie jaar op basis van nieuwwaarde. Dit geldt voor personenauto's tot € 90.000,- en bestelauto's tot € 65.000,- (consumentenprijs). Schade aan auto's ouder dan drie jaar vergoeden we op basis van dagwaarde.
Is je auto beschadigd? En kan je daardoor niet verder rijden? Dan heb je recht op hulpverlening. Denk hierbij aan berging, slepen of het vervoer van de auto en bagage. Of vervoer van de bestuurder en de passagiers. Bij een volledig Cascodekking ben je ook verzekerd voor hulp bij pech onderweg buiten Nederland.
Auto-elektronica en accessoires zijn standaard meeverzekerd, evenals voertuigaanpassingen.
Auto-elektronica en accessoires zijn: een losse imperiaal, dakbox, gevarendriehoek, brandblusser, sleepkabel, reservelampjes, beeld-, geluids-, communicatie- en computerapparatuur, maar alleen als die aan, op of in het motorrijtuig aanwezig zijn.
Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een overzicht van de extra dekkingen, welke kosten er zijn verzekerd, en voor welke bedragen.
Met deze verzekering krijg je hulp bij het verhalen van je schade die is ontstaan tijdens deelname aan het verkeer met je auto. Of rechtsbijstand bij een juridisch meningsverschil over de vergoeding of reparatie van een schade die verhaald wordt. Of bij een strafzaak.
Deze verzekering vergoedt schade aan inzittenden en hun spullen bij een verkeersongeval met het verzekerde motorrijtuig. Is de schade ook op een andere verzekering verzekerd? Dan gaat die verzekering vóór.
De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een volledig overzicht van de dekking en de uitsluitingen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.
Schade door opzet, bij rijden zonder rijbewijs of tijdens verhuur van uw auto is niet verzekerd. Dat geldt ook bij opzettelijk handelen of nalaten door gebruik van alcohol of drugs.
Heeft u hierdoor schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden we de schade wel aan de benadeelde partij. Maar we hebben het recht om de schade op u te verhalen. In dat geval moet u de schade aan ons terugbetalen.
Voor de verschillende dekkingen gelden verschillende eigen risico's. De hoogte ervan kan je zelf kiezen. Er is geen verhoogd eigen risico voor jeugdige bestuurders. Voor de dekking WA geldt geen eigen risico.
Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die we met je gemaakt hebben, dan keren we niet altijd uit.
Als je een ruitreparatie laat uitvoeren door een Glasgarant- of Schadegarantbedrijf geldt er geen eigen risico. Als de ruit vervangen moet worden, wordt er € 175,- in mindering gebracht op het eigen risico als je dit bij een Glasgarant- of Schadegarantbedrijf laat doen.
Je bent verzekerd in Europa en een aantal landen rond de Middellandse Zee. Bij je polis krijgt je de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen je verzekerd bent.
Als je de verzekering aanvraagt en als je een schade meldt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Als je jouw verplichtingen niet nakomt, kan dat gevolgen hebben. Wij kunnen bijvoorbeeld een schade afwijzen. Ook kunnen we de premie en/of voorwaarden van je verzekering aanpassen. In sommige gevallen kunnen wij zelfs je verzekering beëindigen.
Je kiest of je de premie per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso of via je verzekeringsadviseur.
Voor elk jaar dat je geen schade claimt, kan je premiekorting krijgen (tot een maximum). Als je schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of je betaalt een toeslag.
De verzekering begint op de datum die in je polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als de verzekering niet wordt opgezegd, dan loopt deze telkens voor een jaar door. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering eindigt dan de volgende dag, of zoveel later als je wenst. Opzeggen doe je schriftelijk of per e-mail.