Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Gedekt zijn de bedrijfsschade, toename van de exploitatiekosten of noodzakelijke extra kosten die het gevolg zijn van stilstand of verstoring van uw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten door een gedekte gebeurtenis.

Extra informatie

Dit document is met zorg samengesteld en hoort bij een standaard verzekeringsproduct. Het maakt geen deel uit van de verzekeringsovereenkomst. Heeft u vragen over dit verzekeringsproduct raadpleeg dan uw adviseur.

Wat is verzekerd?

Uw schade is verzekerd wanneer uw activiteiten stilvallen of verstoord worden door een gedekte gebeurtenis. 

Extra informatie

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Schadevergoeding

U verzekert de brutowinst die u misloopt door omzet- of productverlies, een toename van uw exploitatiekosten of noodzakelijke extra kosten.

Extra informatie

Let op, uw schade is alleen gedekt tijdens de uitkeringstermijn. Deze termijn kiest u zelf.

Storing nutsvoorzieningen

Is uw schade het gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas? Dan is dat verzekerd wanneer die storing langer dan zes uur duurt.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag is gebaseerd op de brutowinst van uw bedrijf, of uw exploitatiekosten, over het laatste volledige boekjaar.
Tijdens het lopende jaar krijgt u standaard Garantie tegen onderverzekering als u ieder jaar aan ons doorgeeft wat uw brutowinst of exploitatiekosten zijn geweest.

Kiest u de dekking Extra kosten? Dan bepaalt u zelf welk bedrag u wilt verzekeren.

Extra informatie

Let op. Voor de dekking Extra kosten geldt dat u verzekerd bent tot maximaal het door u gekozen verzekerde bedrag.

Kosten voor het vastellen van de schade

Na een schade vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen ervan.
Ook de redelijke kosten die u maakt om verdere schade te beperken of te voorkomen zijn gedekt.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder geven we daar enkele voorbeelden van. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Boetes

Boetes die uw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat uw bedrijf stil lag en u niet aan uw verplichtingen kon voldoen, zijn niet gedekt.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de schade aan uw gebouw of inventaris zijn niet gedekt.

Reconstructiekosten

De kosten die u moet maken voor reconstrueren van uw (financiële) administratie zijn niet gedekt. Ook de kosten die u moet maken om materiële zaken, zoals mallen of tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren zijn niet gedekt.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Extra informatie

Fraudeert u bij het afsluiten van de verzekering, of bij het claimen van een schade? Dan zullen wij bovendien de verzekering beëindigen.

Aardbeving en overstroming

Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Schade die is ontstaan door het bezwijken of overlopen van dijken, sluizen of andere waterkeringen is ook niet gedekt.

Materiële schade

Materiële schade wordt niet gedekt door deze verzekering. Hiervoor bestaan andere verzekeringen voor bijvoorbeeld gebouwen of roerende zaken.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.

Overstroming

Schade door een overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert alleen uit gedurende de periode van de uitkeringstermijn. U kiest zelf de uitkeringstermijn. U kunt kiezen tussen 26, 52, 78, 104 of 156 weken.

Extra informatie

Welke uitkeringstermijn u nodig heeft is onder meer afhankelijk van uw beroep of bedrijfsactiviteiten, waar u dit uitvoert en van welke zaken u daarbij gebruikt maakt. Het is voor de continuïteit van uw bedrijf belangrijk om een goede keuze te maken.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.

Extra informatie

Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij uw polis.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzkering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt en als u een schade meldt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Extra informatie

Meld schade zo snel mogelijk en werk mee aan de afhandeling hiervan. U mag hierbij niets doen wat onze belangen zou kunnen schaden. Is uw bedrijfsschade het gevolg van diefstal, inbraak, vandalisme of een ander strafbaar feit? Dan moet u hiervan direct aangifte doen bij de politie.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kiest of u de premie per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso of via uw verzekeringsadviseur.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.

Extra informatie

Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks beëindigen. De verzekering eindigt dan een maand daarna, of zoveel later als u wenst. U kunt de verzekering schriftelijk of per e-mail beëindigen.