Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Gedekt is schade aan uw goederen. Dit zijn de roerende zaken die u verbruikt of produceert bij het uitoefenen van uw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten. Zoals grond- en hulpstoffen, verpakking, halffabricaten of eindproducten.
Dit document is met zorg samengesteld en hoort bij een standaard verzekeringsproduct. Het maakt geen deel uit van de verzekeringsovereenkomst. Heeft u vragen over dit verzekeringsproduct raadpleeg dan uw adviseur.
Uw goederen zijn verzekerd tegen schade door onder meer brand, ontploffing, storm, hevige lokale regenval, wateropeenhoping, lekkage uit leidingen, diefstal en vandalisme.
Heeft u schade aan uw goederen? Dan kunnen we die op verschillende manieren vaststellen. Bijvoorbeeld op basis van marktwaarde; dit is het bedrag dat nodig is om gelijkwaardige goederen te kopen.
Het verzekerde bedrag voor de goederen is gebaseerd op de marktwaarde ervan. Dit bedrag staat in uw polis, en geldt als maximale vergoeding bij schade.
U kunt kiezen voor Garantie tegen onderverzekering. Met deze garantie wordt de schade aan uw goederen volledig vergoed. Ook als deze groter is dan het verzekerde bedrag in uw polis.
Kosten die u na een schade moet maken zijn ook verzekerd. Zo vergoeden we de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade, en om verdere schade te beperken of te voorkomen.
Kosten voor een noodvoorziening, het opruimen van beschadigde zaken of voor vervoer en verblijf naar een geschikte herstel- of bewaarplaats zijn ook verzekerd. Maar deze vergoeden we tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag voor de goederen.
Gebruikt u wel eens goederen van anderen? En raken deze bijvoorbeeld door een brand beschadigd? Dan vergoeden we die schade tot maximaal € 5.000,-.
Heeft u schade? Dan wordt deze vastgesteld door onze expert. U kunt ook zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. De kosten voor een contra-expert vergoeden wij ook, voorzover deze redelijk zijn.
Schade die is ontstaan door grondwater is niet gedekt.
U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.
Fraudeert u bij het afsluiten van de verzekering, of bij het claimen van een schade? Dan zullen wij bovendien de verzekering beëindigen.
Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Ook schade door het overstromen of bezwijken van een primaire waterkering is niet gedekt. Een primaire waterkering biedt bescherming tegen het water van de zee, een binnenwater zoals het IJsselmeer of een rivier.
Er is ook geen dekking voor schade door water dat buiten de oevers is getreden. Bijvoorbeeld wanneer dit een uiterwaarde instroomt, of een gebied dat door de overheid is aangewezen voor waterberging.
Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor uw eigen rekening blijft. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen.
Let op, er zijn situaties waarvoor een afzonderlijk eigen risico geldt. Is zo'n situatie voor u van toepassing? Dan leest u dat in uw polis.
Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.
Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij uw polis.
Bevinden uw goederen zich buiten een bedrijfsgebouw? Dan is de dekking van deze verzekering beperkt. De goederen zijn dan bijvoorbeeld niet meer gedekt tegen storm, hevige lokale regenval, diefstal of vandalisme.
Bevinden uw goederen zich niet op het adres in uw polis, maar wel in een bedrijfsgebouw in Nederland? Dan geldt er geen beperking voor de dekking van deze verzekering, zolang de goederen hier niet langer dan drie maanden verblijven.
De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt en als u een schade meldt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Meld schade zo snel mogelijk en werk mee aan de afhandeling hiervan. U mag hierbij niets doen wat onze belangen zou kunnen schaden. Is de schade aan uw goederen het gevolg van diefstal, inbraak, vandalisme of een ander strafbaar feit? Dan moet u hiervan direct aangifte doen bij de politie.
U kiest of u de premie per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso of via uw verzekeringsadviseur.
De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.
Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks beëindigen. De verzekering eindigt dan een maand daarna, of zoveel later als u wenst. U kunt de verzekering schriftelijk of per e-mail beëindigen.