Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Dit verzekeringspakket vergoedt schade aan of door de belangrijkste zaken waarmee je als supermarktondernemer te maken hebt. Het kan daarbij gaan om schade aan je eigen spullen, of schade aan (spullen van) anderen die door jou of je bedrijf worden veroorzaakt.

Extra informatie

De omschrijvingen op deze kaart zijn alleen van toepassing onder de Supermarktpolis. Voor 'losse' verzekeringen raadpleeg je de afzonderlijke verzekeringskaarten.

Wat is verzekerd?

De Supermarktpolis biedt de meestvoorkomende verzekeringen voor de supermarkt in één pakket. Hieronder staat welke schade onder meer verzekerd is. Het volledige overzicht staat in de polisvoorwaarden.

Verzekerd bedrag

We vergoeden een maximum bedrag per gebeurtenis per dekking. Het verzekerde bedrag staat op je polis.

Huurdersbelang / Glas

De huurdersbelangverzekering vergoedt schade aan de door jouzelf aangebrachte aanpassingen en verbeteringen aan het gehuurde pand. De schade moet zijn onstaan door een verzekerde gebeurtenis. De glasverzekering dekt schade door breuk aan glas. De kosten van beplakking of belettering op het beschadigde glas zijn standaard meeverzekerd.

Goederen-inventaris / Koelschade

De goederen-inventarisverzekering vergoedt schade door onder andere brand, blikseminslag, ontploffing, storm en diefstal na inbraak. De koelschadeverzekering vergoedt schade of verlies van verzekerde koel-/diepvriesgoederen als gevolg van uitval van koelkasten of diepvriezers, bijvoorbeeld bij een storing in de energielevering.

Bedrijfsschade

Deze verzekering vergoedt de vaste lasten en gederfde netto-winst als je bedrijf stilvalt door schade aan de inventaris of het gebouw. Schade die ontstaat doordat je bedrijf onbereikbaar is, bijvoorbeeld door een schade bij de buren, is ook meeverzekerd.

Aansprakelijkheid / Milieuschade

Deze verzekering geeft dekking tegen schade van werknemers, klanten of willekeurige derden en waarvoor je als bedrijf of werkgever aansprakelijk bent. De milieuschadeverzekering vergoedt de kosten van sanering van de locatie, en schade en
kosten die het gevolg zijn van de sanering. Zaakschade die het gevolg is van de verontreiniging is ook verzekerd.

Geld

De geldverzekering verzekert contant geld in je bedrijf. Ook het vervoer tussen je bedrijf, je woonhuis en de bank is verzekerd. Er is ook dekking voor fraude door eigen medewerkers en het in ontvangst nemen van vals geld.
 

Computer en elektronische apparatuur

Deze verzekering vergoedt schade aan elektronische apparatuur die normaliter deel uitmaakt van de supermarkt. Het gaat om bijvoorbeeld kassasystemen, innameapparatuur voor flessen en kratten, vruchtenpersmachines, weeg- en snijsystemen en inpakmachines.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

{Omschrijving}

Eigen risico

Op de geldverzekering, de glasverzekering en de milieuschadeverzekering is geen standaard eigen risico van toepassing. Voor de andere verzekeringen geldt wel een eigen risico, deze staat op het polisblad.

Extra informatie

Bij specifieke gebeurtenissen/omstandigheden kan een afwijkend eigen risico van toepassing zijn. Check hiervoor je polis en de polisvoorwaarden.

Preventieafspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met je gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit. Ook kan een extra of hoger eigen risico van toepassing zijn. 

Extra informatie

Check je polis en de polisvoorwaarden. Of neem contact met ons op.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering bij ons aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie eenmaal per jaar of in termijnen betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Aan het einde van elk verzekeringsjaar verlengen wij de verzekering met één jaar. Na de eerste periode kun je de verzekering dagelijks opzeggen, deze eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, bijvoorbeeld als je de premie niet op tijd betaalt.
 

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering bij ons opzeggen met een brief of een e-mail.