Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

De nowGo Deviceverzekering vergoedt beschadiging van je smartphone, tablet of laptop.  Bijvoorbeeld het barsten van het scherm door vallen of stoten. Je kan ook voor een diefstaldekking kiezen. Bij schade laten wij je device repareren. Is reparatie niet mogelijk of is je device gestolen, dan krijg je een vergelijkbaar vervangend device.

Extra informatie

Deze verzekeringskaart is opgesteld voor de smartphone, maar is ook bedoeld voor tablets en laptops.

Wat is verzekerd?

Bij beschadiging zorgen wij voor professionele reparatie. Is je smartphone niet te repareren, dan zorgen we voor een gelijkwaardig vervangend toestel. Dat doen we ook bij diefstal als je daar aanvullend voor verzekerd bent.

Extra informatie

Een gelijkwaardig vervangend toestel kan een gereviseerde smartphone zijn. De smartphone kan van een ander merk zijn met vergelijkbare specificaties.

Reparatie

Bij beschadiging repareren wij je smartphone. Dat gebeurt bij een reparateur die door ons is geselecteerd en is erkend door de fabrikant. Beschadigde onderdelen worden altijd door originele onderdelen vervangen.

Extra informatie

De originele onderdelen kunnen nieuw of gebruikt zijn.

Leentoestel

Duurt de reparatie langer dan 1 werkdag na ontvangst door onze reparateur? Dan biedt deze kosteloos een leentoestel aan.

Vervangend toestel

Is je smartphone bij schade niet meer te repareren? Of is je smartphone gestolen en ben je daarvoor verzekerd? Dan ontvang je een gelijkwaardige smartphone. Dit kan een gereviseerd toestel zijn. Het toestel kan van een ander merk zijn met vergelijkbare specificaties.

Waterschade

Is je smartphone nat geworden en daarom niet meer te gebruiken? Dan is dat verzekerd.

Snel en goed

Na een schademelding zorgen wij er samen met onze reparateur voor dat je snel weer kunt bellen en internetten met een smartphone.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij verlies of bij schade door normaal gebruik, zoals bijvoorbeeld krassen, deuken en slijtage. Ook storingen en schade door fabrieksfouten zijn niet verzekerd. Schade aan software, bestanden en later gekochte accessoires zijn niet verzekerd.

Extra informatie

Geef je ons opzettelijk onjuiste informatie bij de aanvraag van de verzekering of bij het melden van de schade? Dan keren we niet uit.

Gebruikskosten na diefstal

Wij vergoeden nooit schade doordat er na diefstal telefoon- of internetkosten gemaakt worden met je smartphone. Laat bij diefstal dus altijd direct je SIM-kaart blokkeren. Deze verzekering geeft geen recht op vergoeding van schade in geld.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Ben je verzekerd voor diefstal en wordt je smartphone gestolen? Zorg dan dat je binnen 24 uur aangifte doet bij de politie en binnen 48 uur de diefstal bij onze reparateur meldt.

Eigen risico

Je hebt bij deze verzekering altijd een eigen risico. Je betaalt een deel van de schadekosten dus zelf. De reparateur incasseert het eigen risico voordat je het gerepareerde of vervangende toestel in ontvangst neemt. De hoogte van je eigen risico is afhankelijk van de waarde van je smartphone en of er sprake is van schade of diefstal.

Extra informatie

De hoogte van je eigen risico is minimaal € 45 en maximaal € 100 en komt op je polisblad te staan.

Maximum aantal claims

Er geldt een maximum van één toegewezen claim per kalendermaand en twee toegewezen claims over een periode van 12 maanden.

Reparatie of vervanging

Wanneer wij jouw claim goedkeuren, wordt je apparaat gerepareerd of vervangen door een nieuw of een gereviseerd apparaat van hetzelfde merk en type of een apparaat met gelijkwaardige specificaties.

Waar ben ik gedekt?

Jouw apparaat is in Nederland verzekerd. In het buitenland is jouw apparaat maximaal 30 dagen aaneengesloten verzekerd.

Extra informatie

Het afhandelen van een gedekte schade, ongeacht of dat door beschadiging of diefstal is in binnen- of buitenland, vindt uitsluitend in Nederland plaats. Het gaat daarbij om het ophalen, repareren en retourneren of het eventueel vervangen van het apparaat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt moet je de vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door. Meld schade zo snel mogelijk. Geef eerlijk alle informatie die nodig is om de schade te beoordelen. Wij verwachten dat je zorgvuldig met jouw spullen omgaat en er alles aan doet om schade te voorkomen. Betaal de premie op tijd.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie moet je vooraf betalen. Je kunt de premie per jaar of maand betalen. Betalen kan via automatische incasso. Of je kunt het bedrag zelf aan ons overmaken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Als de verzekering begint, ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij jouw verzekering automatisch met weer één jaar. Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. Je verzekering eindigt dan één maand later.

Extra informatie

De verzekering heeft een maximale looptijd van 4 jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering opzeggen via https://www.nowgo.com/klantenservice/