Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering biedt hulp bij pech onderweg met uw auto.
Onze pechhulp is kentekengebonden. Dat wil zeggen dat uw auto voor pechhulp is verzekerd. Het maakt niet uit als bijvoorbeeld uw partner of kinderen van het voertuig gebruik maken.
We vergoeden noodreparaties, slepen naar garage en vervangend vervoer.
Bij pech in het buitenland vergoeden we het toesturen van onderdelen en vervoer terug naar Nederland. Lukt het niet om uw auto binnen 48 uur te repareren, dan heeft u afhankelijk van de voorgenomen verblijfsduur recht op vervangend vervoer voor maximaal 30 dagen.
Bij reparatie binnen 48 uur, maar niet op dezelfde dag heeft u recht op vergoeding van de hotelkosten voor maximaal 2 dagen.
Hiermee ontvangt u ook hulp bij pech in uw eigen woonplaats.
Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd.
Schade door opzet. Of bij rijden zonder geldig rijbewijs of rijden zonder geldige APK van het betreffende voertuig. Of door misbruik van alcohol of drugs.
Er zijn meer oorzaken waardoor u geen recht hebt op dekking, zoals fraude. Alle uitsluitingen vindt u in de voorwaarden.
Een ongeval of een gewone reparatie is niet verzekerd.
U bent niet verzekerd als u het voertuig gebruikt voor les, verhuur of vervoer van goederen en personen tegen betaling.
Hulpverlening die nodig is omdat het voertuig niet meer kan rijden door het bevriezen van de brandstof of tekort aan brandstof is niet verzekerd.
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Bel bij pech altijd meteen de Alarmcentrale. Doet u dit niet, dan krijgt u misschien niet alle kosten vergoed.
De kosten van onderdelen en vloeistoffen die nodig zijn bij het verlenen van de pechhulp worden niet vergoed.
Er wordt geen pechhulp verleend als de auto niet goed is onderhouden.
U heeft maximaal vijf keer per jaar recht op pechhulp. U heeft maximaal twee keer per jaar recht op vervangend vervoer.
Voor de dekking Europa geldt een maximum van twee keer hulp per jaar voor repatriƫring van de auto.
U kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in Europa, in- of exclusief hulp in uw woonplaats. Welke landen onder Europa vallen kunt u in de voorwaarden terugvinden.
We vergoeden de schade als u tot maximaal 120 aaneengesloten dagen in het buitenland verblijft.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
Pech? Bel direct met de alarmcentrale: +31 (0)20 651 58 08. (7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar). Let op: Kosten worden alleen vergoed als hiervoor toestemming is gegeven door de alarmcentrale.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Bij de dekking Pechhulp Europa heeft u tot maximaal 120 aaneengesloten dagen in het buitenland recht op hulp. Is uw verblijf met de auto langer, vervalt het recht op hulp bij pech via deze verzekering.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
U kunt de verzekering ook opzeggen bij verkoop van de uw auto, schorsing van uw auto of als de auto bij RDW is doorgehaald.