Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw bedrijfsgebouw voor zover een plotselinge, onvoorziene gebeurtenis deze schade veroorzaakt. Het gaat daarbij om schade door andere brand, blikseminslag, storm, neerslag, lekkage, inbraak.
Uw bedrijfsgebouw en alle zaken die daarbij horen zijn verzekerd. Funderingen en kelders zijn niet standaard verzekerd. Voor het onderscheid tussen zaken die wel of niet onder het begrip "gebouw" vallen, hanteren wij de lijst "handvatten inboedel-opstal", die is opgesteld door het Verbond van Verzekeraars. Klik voor info m.b.t. zonnepanelen op ï".
Als er zonnepanelen op uw (bij)gebouw geplaatst zijn, dan moet dit aan ons doorgegeven worden en zal dit op de polis vermeld worden.
Voor het bepalen van het verzekerd bedrag gaan wij uit van de herbouwwaarde. Dit is het bedrag dat nodig is om uw gebouw opnieuw te bouwen. Op basis van het verzekerd bedrag berekenen wij de premie.
Als de schade gerepareerd kan worden, vergoeden wij de reparatiekosten. Als de schade niet gerepareerd kan worden, vergoeden wij de herbouwwaarde.
We bieden na schade ook extra vergoedingen voor bijvoorbeeld opruimingskosten, kosten die gemaakt moeten worden voor vervangende huisvesting, verplichte maatregelen omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen. Deze vergoedingen zijn gemaximeerd. Zie hiervoor de polisvoorwaarden.
Als u uw bedrijfsgebouw verhuurt en deze vanwege de schade niet meer kunt verhuren, vergoeden wij de huurinkomsten die u mist. Deze vergoeding is gemaximeerd. Zie hiervoor de polisvoorwaarden.
Schade aan uw tuin na bijvoorbeeld brand, is standaard verzekerd. We vergoeden het herstellen van deze schade tot max. 10% van het verzekerd bedrag. Schade door weersinvloeden, diefstal en vandalisme is niet verzekerd.
Als u het niet eens bent met de schadevaststelling door onze expert, kunt u ook zelf een expert inschakelen. Wij vergoeden het salaris en de kosten van deze expert voor zover deze redelijk zijn. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
Als het glas dat zich in uw bedrijfsgebouw bevindt beschadigd raakt door een verzekerde gebeurtenis, wordt de schade vergoed. Schade door bijvoorbeeld breuk is niet verzekerd. U kunt hiervoor een glasverzekering afsluiten.
Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd. Ook waterschade door openstaande ramen en deuren, geleidelijke vochtdoorlating van tegelwerk of een andere vloer- of wandafwerking die waterdicht behoort te zijn, incl. de (kit-)voegen is niet verzekerd.
Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij uw bedrijfsgebouw horen. Zoals zonweringen, antennes en lichtreclames, tenzij deze vermeld staan op de polis.
Bij schade door storm geldt standaard een eigen risico van 2 promille van het verzekerd bedrag met een minimum van € 150,= en een maximum van € 300,=.
De met u gemaakte specifieke afspraken (bijvoorbeeld op het gebied van preventie) staan op de polis en het clausuleblad vermeld. Als u niet voldoet aan de afspraken, dan keren wij niet altijd uit.
Tijdens leegstand en verbouwing is uw bedrijfsgebouw beperkt verzekerd. Schade door brand, ontploffing en blikseminslag is wel verzekerd. Schade door andere gebeurtenissen is niet altijd verzekerd. Zie hiervoor de polisvoorwaarden.
Bij het aanvragen van de verzekering moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Als daarna iets in uw situatie verandert, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Doe zoveel mogelijk om schade te voorkomen en te beperken. Als u schade hebt, laat dit dan snel aan ons weten.
U ontvangt éénmaal per jaar een nota. Bij het afsluiten van de verzekering geeft u aan of u de premie per maand, kwartaal, half jaar of jaar wilt betalen. Als u de premie per jaar betaalt, kunt u kiezen voor een automatische incasso of u maakt het zelf over. Als u de premie niet per jaar betaalt, moet dit via een automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Als u bijvoorbeeld de premie niet op tijd betaalt, kunnen we de verzekering stoppen. Zie de algemene voorwaarden voor overige afspraken m.b.t. het einde van de dekking.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering (schirftelijk of via e-mail) dagelijks opzeggen. Wij houden een opzegtermijn van één maand aan. Soms maken wij een andere afspraak met u. Dan staat dit op de polis en geldt deze afspraak.