Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als u een reis moet afbreken, krijgt u een vergoeding.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als u een reis moet afbreken, krijgt u een vergoeding.
Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling. Of als u door complicaties bij uw zwangerschap niet kunt reizen.
Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie in de 1e en 2e graad. En als bij de rechtbank een aanvraag voor een echtscheiding is ingediend.
Met familie in de 1e en 2e graad bedoelen wij; uw ouders, kinderen, grootouders, kleinkinderen, broers en zussen. Of de ouders, kinderen, grootouders, kleinkinderen, broers en zussen van uw partner en de partner van uw ouders.
Wij keren uit als u de reis annuleert omdat u een nieuwe baan voor minimaal een jaar hebt gekregen. Of als u buiten uw schuld en buiten uw wil werkloos wordt.
Wij keren uit als u de reis annuleert omdat u woning (of bedrijfspand) zo ernstig beschadigd raakt dat u als eigenaar of huurder aanwezig moet zijn.
Heeft u alle onderdelen van uw reis, los van elkaar, geboekt? En valt er één onderdeel uit waardoor uw hele reis niet door kan gaan? Dan krijg u een beperkte vergoeding voor alle onderdelen van uw reis.
Annulering wegens een ramp in het buitenland is niet verzekerd. Het calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.
Moet uw reisgenoot met een andere annuleringsverzekering de reis annuleren? En wilt u daardoor zelf niet meer op reis? Dan is dat niet gedekt.
De maximale vergoeding is afhankelijk van uw keuze € 2000,- of € 5000,- per persoon per reis.
Deze verzekering biedt dekking in de hele wereld.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld u schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar, per jaar of in één keer betaalt. Betalen kan door zelf overmaken, via automatische incasso of met Mastercard/Visa/Paypal.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen per e-mail aan info@oomverzekeringen.nl of via Mijn OOM.