Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw horecagebouw. Het gaat daarbij om schade door brand, inbraak, storm, waterschade en vandalisme.
Uw horecagebouw is afhankelijk van de gekozen dekking verzekerd bij schade door brand, inbraak, storm, waterschade en vandalisme.
Het verzekerd bedrag is gebaseerd op de herbouwwaarde van uw horecagebouw.
Het is mogelijk om een extra uitkering van 25% bovenop het erkende schadebedrag mee te verzekeren.
Opruimingskosten na schade of verlies van uw gebouw door een verzekerde gebeurtenis.
Bijv. de kosten van het afbreken, afvoeren en vernietigen van verzekerde zaken.
Gevolgschade van glasbreuk is standaard meeverzekerd. Het is optioneel mogelijk de kosten van herstel/vervanging van het glas mee te verzekeren.
Niet verzekerd is schade ontstaan door grondwater.
Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij het horecagebouw horen. Zoals zonweringen en antennes.
Niet verzekerd zijn uw misgelopen opbrengsten van het verhuren van uw horecagebouw, als u het horecagebouw niet heeft kunnen verhuren.
Niet verzekerd zijn de kosten voor het opnieuw aanleggen van de beplanting of de tuin na schade.
Schroeien, smelten, verkolen en doorbranden van elektrische apparaten vallen niet onder de definitie van brand en zijn daarom niet verzekerd.
Standaard € 700,- per gebeurtenis
-Bij stormschade geldt het eigen risico alleen voor schade aan het gebouw, niet aan goederen of inventaris
-Vandalisme: € 250,- per gebeurtenis
-Overspanning en inductie: Geen eigen risico
Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met u gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit.
Als uw pand leeg staat, wordt de dekking opgeschort
De verzekering geldt voor de locatie die op het polisblad staat.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld uw schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie per kwartaal, per half jaar, per jaar of in één keer betaalt. Betalen kan door zelf overmaken, via een automatische incasso of met Mastercard/Visa/Paypal.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Heeft u een tijdelijke verzekering? Dan eindigt de verzekering op de gekozen einddatum. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
Bij een doorlopende verzekering kunt u de verzekering na het eerste verzekeringsjaar op elk moment opzeggen. Een tijdelijke verzekering kunt u niet tussentijds opzeggen. Opzeggen kan per e-mail aan brand@oomverzekeringen.nl.