Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering verzekert de financiële gevolgen wanneer uw bedrijf door schade geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen.

Wat is verzekerd?

De financiële gevolgen voor uw bedrijf als uw bedrijf (gedeeltelijk) stilvalt. De bedrijfsschade moet veroorzaakt zijn door een verzekerde schade aan uw gebouw, inventaris, goederen of huurdersbelang.

Schadevergoeding

U verzekert de brutowinst die u misloopt door omzet- of productieverlies. U krijgt een vergoeding voor de vaste kosten die doorliepen terwijl uw bedrijf stillag, zoals de huur en de salarissen. En voor de extra kosten die u gemaakt heeft om uw bedrijf draaiende te houden, of weer op gang te brengen.

Storing nutsvoorzieningen

Bedrijfsschade door verstikking van dieren door uitval van ventilatoren, als gevolg van een storing bij de energieleverancier die minimaal 6 uur duurt.

Reconstructiekosten

U krijgt ook een vergoeding voor de kosten voor het herstellen van uw bedrijfsadministratie: maximaal  5.000,-.

Uw bedrijf raakt onbereikbaar

U bent verzekerd als er schade is aan een ander gebouw in de buurt en hierdoor uw bedrijf niet meer bereikbaar is doordat de (water)weg is afgesloten. De schade moet het gevolg zijn van een gebeurtenis waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent.

Schade aan dieren en uitvallen koeling

Is uw koeling of diepvries onverwachts uitgevallen? En heeft u hierdoor schade? Dan vergoeden wij maximaal  1.500. Heeft u schade door elektrocutie, diefstal (ook uit het weiland), vermissing of verduistering van dieren? Hiervoor is de maximale vergoeding  100,- per dier.

Schade bij leverancier of afnemer

U bent verzekerd als bij een leverancier of afnemer schade ontstaat en uw bedrijf hier financieel nadeel door heeft. De schade bij de leverancier of afnemer moet het gevolg zijn van een gebeurtenis waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent

Wat is niet verzekerd?

Wij keren onder andere niet uit bij bepaalde natuurrampen, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet, onvoldoende onderhoud en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Boetes

Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt voor contractbreuk of als u niet of te laat een opdracht uitvoert.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de schade aan uw bedrijf zijn niet verzekerd.

Debiteurenadministratie

U krijgt geen vergoeding voor omzet die u misloopt omdat uw debiteurenadministratie verloren is gegaan.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Let op: Bedrijfsschade wordt alleen vergoed voor zover een gedekte gebeurtenis materiële schade heeft veroorzaakt aan het gebouw of de roerende zaken hierin op het risicoadres. Of bij andere in de voorwaarden genoemde gevallen.

Eigen risico

Er geldt alleen een eigen risico als het gaat om schade bij een leverancier. Het eigen risico is dan  2.500,-. Soms heeft u in een andere situatie ook een eigen risico. Als dat zo is, staat dat op uw polis vermeld.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water dat afkomstig is van de zee, een rivier of een binnenwater doordat een primaire waterkering is overgelopen of heeft gefaald. Brand en ontploffing veroorzaakt door deze overstromingen zijn wel verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert niet langer uit dan het aantal weken dat staat vermeld op het polisblad. Als geen uitkeringstermijn is genoemd, geldt een maximale uitkeringstermijn van 52 weken.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met u gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit

Vandalisme en mest

Schade door vandalisme aan uw gebouw is ook verzekerd. Maar alleen als dit komt door iemand die zonder uw toestemming uw gebouw is binnengekomen. Schade door mest is alleen verzekerd als de mest stroomt of overloopt uit een bovengrondse mestopslagsysteem als gevolg van een plotseling optredend effect.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de bedrijfslocatie(s) die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie per maand, kwartaal, halfjaar of per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het derde jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen kan schriftelijk, per e-mail of via onze website.