Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan de spullen die je nodig hebt om je werk uit te voeren, zoals de inrichting van je bedrijf en machines.

Wat is verzekerd?

De verzekering vergoedt onder andere schade door brand, ontploffing, bliksem(inslag) storm, neerslag, lekkage, diefstal na inbraak, vandalisme en aanrijding, elektrocutie en hooibroei.

Inventaris en voorraad

De inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde. De voorraad vergoeden we op basis van inkoopwaarde exclusief de BTW. Daarbij wordt de waarde van eventuele restanten in mindering gebracht op het schadebedrag.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de redelijke kosten die je moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken, tot maximaal het bedrag waarvoor je verzekerd bent. Bijvoorbeeld kosten van schoonmaak en reconditionering.

Koelschade

We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers bij stroomuitval langer dan 6 uur, waardoor de inhoud ontdooit. Dit als gevolg van een storing in de levering van elektriciteit veroorzaakt door een gedekte gebeurtenis die het nutsbedrijf treft. Uitgesloten blijft de schade aan de koel- of diepvrieskast, -kist of -cel zelf.

Keuze: huurdersbelang

Alle veranderingen of aanpassingen die je als huurder aan het gebouw hebt aangebracht vallen onder de dekking van deze verzekering mits je die aan ons hebt doorgegeven. Bijvoorbeeld interieurverbeteringen, zonweringen, lichtreclames en zonnepanelen.

opruimkosten

Opruimkosten voor afbraak, wegruimen en afvoeren van beschadigde delen worden vergoed tot maximaal  25.000,-.

Extra vergoedingen

Acceptatie van vals geld of diefstal van geld en geldswaardige papieren uit de woning wordt vergoed tot  1.250,-. En na een verzekerde schade aan de inventaris en goederen, worden de redelijke kosten voor tijdelijke huisvesting vergoed inclusief het vervoer en opslag naar de andere locatie, tot maximaal 10% van het totale verzekerde bedrag.

Schade aan de tuin

Na een verzekerde schade aan de inventaris en goederen, worden de eventuele kosten van tuinaanleg, bestrating en beplanting van de tuin of het erf vergoed tot maximaal 10% van het verzekerde bedrag voor de inventaris en goederen.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd verzekerd. Er is geen dekking voor schade door grondwater, water dat uit vul- en tuinslangen stroomt, vochtdoorlating van muren en vochtdoorlatende vloer- of wandafwerking die waterdicht zou moeten zijn, zoals tegels en voegen. Ook schade door neerslag binnengekomen via openstaande ramen of deuren is niet verzekerd. Check de polisvoorwaarden of vraag het aan de Onderlinge.

Eigen risico

Bij een verzekerde schade aan de inventaris geldt geen eigen risico. Indien huurdersbelang is meeverzekerd geldt een eigen risico bij schade veroorzaakt door storm, sneeuwdruk of hagel. Check de polisvoorwaarden of vraag het aan de Onderlinge.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Afspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie of andere afspraken die wij met je gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit of is een extra eigen risico van toepassing.

Buiten het gebouw beperkt verzekerd

Schade aan goederen aan en bij het gebouw zijn beperkt verzekerd. Check de polisvoorwaarden of vraag het aan de Onderlinge.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, geef dan eerlijk antwoord op onze vragen. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Overleg eerst met ons voordat u schade laat herstellen of kosten hiervoor maakt. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over. Maandbetaling is alleen mogelijk per automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het derde jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doe je schriftelijk, per e-mail of via onze website.