Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt u tegen de financiële gevolgen van schade aan uw inventaris en/of uw goederen.

Wat is verzekerd?

De verzekering vergoedt schade door brand, bliksem, diefstal na inbraak en vandalisme. wateroverlast, storm, hagel en sneeuw. Ook is lekkage door waterleidingen, neerslag, sneeuwdruk en wateraccumulatie verzekerd.

Inventaris en voorraad

De inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde indien de schade niet hersteld kan worden. Is herstel mogelijk dan vergoeden wij de herstelkosten. De voorraad vergoeden we op basis van de herstelkosten. Indien de schade niet hersteld kan worden, wordt het verschil vergoed tussen de marktwaarde van de goederen en de restwaarde.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de kosten die u moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken of een onmidddellijk dreigend gevaar van schade die binnen de dekking valt af te wenden.

Koelschade

We vergoeden de schade door bederf aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan.

Huurdersbelang

Alle veranderingen of aanpassingen die u als huurder aan het pand hebt aangebracht vallen onder de dekking van deze verzekering tot maximaal 10% van het verzekerde bdrag. Het is mogelijk om een hoger bedrag te verzekeren indien nodig. Overleg in dat geval met uw adviseur.

Keuze: Lichtreclame

Het is mogelijk om lichtreclame op een andere locatie of tegen alle van buiten komende onheilen te verzekeren.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Check uw polisvoorwaarden of vraag uw adviseur.

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een standaard eigen risico dat afhankelijk is van de verzekerde som. U kunt kiezen voor een verdubbeling van dit eigen risico waarvoor u dan een premiekorting ontvangt.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de afspraken over bijvoorbeeld preventie die we met u gemaakt hebben, keren we niet altijd uit.

Waar ben ik gedekt?

U heeft in dekking voor locaties in Nederland die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt of als u schade heeft, moet u onze vragen eerlijk en/of naar waarheid invullen. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Meldt schade zo snel mogelijk en geeft veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks of éénmaal per jaar betaalt. Betalen kan via automatisch incasso of u maakt het bedrag zelf over

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De loop van de verzekering is 1 jaar, tenzij anders wordt overeengekomen. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering direct opzeggen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste contract kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.