Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan je losse bezittingen die je eigendom zijn en die tot jouw particuliere huishouding behoren.
Alle losse spullen in je huis, zoals meubels, gordijnen en apparatuur. Huurdersbelang is standaard meeverzekerd.
Voor sommige spullen gelden speciale regels per gebeurtenis. Dit lees je in de voorwaarden. Huurdersbelang is dekking voor schade aan aanpassingen die je in je huurwoning gedaan hebt.
Voor sommige spullen gelden speciale regels en maximale vergoedingen per gebeurtenis. Voor sommige kostbare spullen kunt u de standaard verzekerde bedragen verhogen.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
In huis zijn sieraden standaard meeverzekerd tot € 2.500. Zijn je sieraden meer waard of wil je wereldwijde dekking? Dan is de sieradenverzekering wereldwijd een goede aanvulling.
We vergoeden maximaal € 10.000 voor schade aan computer- en audiovisuele apparatuur.
Schade aan inboedel in uw tuin (bijvoorbeeld tuinmeubelen) vergoeden wij in beperkte mate. Check hiervoor de voorwaarden.
Schade aan je inboedel door vallen en stoten is verzekerd.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt.
Bij schade doen wij geen beroep op eventuele onderverzekering. Ook als de schade hoger is dan het verzekerde bedrag dat op uw polis staat.
Staan er maximale vergoedingen op de polis of in de voorwaarden? Dan vergoeden wij tot dat maximum.
Met deze aanvullende verzekering verzekert u schade aan glas, zoals in ramen en glas in deuren. Ook de kosten van een noodvoorziening worden vergoed. Heeft u al een Woonhuisverzekering van Reaal? Dan bent u standaard verzekerd voor schade aan glas en hoeft u dat niet aanvullend te verzekeren.
Met deze aanvullende verzekering bent u buiten de deur verzekerd voor schade door verlies, diefstal, vermissing en beschadiging van bezittingen zoals audioapparatuur, (zonne)brillen, kleding, laptops en smartphones.
Waterschade is niet altijd verzekerd. Check de polisvoorwaarden.
U kunt kiezen voor een eigen risico van € 0, € 150, € 250 of € 500. Als u in de afgelopen 2 jaar 2 schades heeft gehad kunt u geen eigen risico van € 0 kiezen. Voor stormschade geldt een extra eigen risico van € 300. Voor telecommunicatie en draagbare computerapparatuur geldt een eigen risico van € 150, behalve als u voor een hoger eigen risico kiest.
Als telecommunicatie en draagbare computerapparatuur zien wij in ieder geval: een mobiele telefoon, smartphone, tablet, laptop, e-reader en kindle.
Als u de verzekering aanvraagt moet u de vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door. Meld schade zo snel mogelijk. Geef eerlijk alle informatie die nodig is om de schade te beoordelen. Wij verwachten dat u zorgvuldig met uw spullen omgaat en er alles aan doet om schade te voorkomen. Betaal uw premie op tijd.
De premie moet u vooraf betalen. U kunt de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of maand betalen. Betalen kan via automatische incasso. Of u kunt het bedrag zelf aan ons overmaken.
Als de verzekering begint, bent u één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij uw verzekering automatisch met weer één jaar. Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering eindigt dan één maand later. Wij kunnen de verzekering ook beëindigen, onder meer als u de premie niet betaalt of bij fraude.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen