Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De dekking Aansprakelijkheid is een vast onderdeel van onze bootverzekering. Je bent tot een bedrag van € 5.000.000,- verzekerd voor schade die je met jouw boot veroorzaakt aan anderen of aan andermans boot of spullen.
Je kunt er voor kiezen om schade aan je boot mee te verzekeren. Er zijn verschillende mogelijkheden. Van alleen WA/Brand tot WA/Casco+. Met WA/Casco+ heb je de meest uitgebreide dekking
Met Casco+ is je boot ook verzekerd voor reparatie- of vervangingskosten van een eigen gebrek van je boot. Ook bij een gebrek van de originele scheepsmotor (niet ouder dan 5 jaar).
Je kunt ervoor kiezen om je boot tegen (poging tot) inbraak en diefstal te verzekeren. Jouw boot is dan verzekerd tegen diefstal, verduistering en vermissing. Ook braakschade is dan verzekerd.
Kies je voor WA/Casco of WA/Casco+? Dan is de inboedel op basis van nieuwwaarde gratis meeverzekerd tot 30% van de verzekerde waarde van de boot. Er geldt een maximum van € 35.000,-.
Je kunt er voor kiezen om je boot tegen brand of ontploffing te verzekeren. Jouw boot is dan verzekerd tegen blikseminslag, brand, ontploffing en zelfontbranding, ook als gevolg van een eigen gebrek.
Kiest je voor WA/Casco of WA/Casco+? Dan is schade door hagel, blikseminslag en storm meeverzekerd.
In combinatie met de casco of casco+ dekking kun je je boottrailer meeverzekeren. Dan is de trailer verzekerd voor plotselinge en onvoorziene beschadiging of verlies door elk onverwacht van buitenkomend onheil, ook als gevolg van een eigen gebrek. De vergoeding is maximaal de dagwaarde.
Jouw volgboot (maximaal 10 pk) kun je bij een kajuitboot gratis meeverzekeren tot € 5.000,-. De dekking is identiek aan de dekking die je voor je kajuitboot kiest.
De opvarenden kun je meeverzekeren voor de gevolgen van een ongeval. Wordt je door een ongeval blijvend invalide? Dan krijg je een uitkering voor blijvende invaliditeit. Als je overlijdt door een ongeval, keren we het verzekerde bedrag voor overlijden uit aan jouw nabestaanden.
Je kunt Rechtsbijstand meeverzekeren. Je krijgt dan juridische hulp van DAS bij een meningsverschil. Bijvoorbeeld bij een verschil van mening over het bezit of onderhoud van jouw verzekerde boot.
Je bent standaard verzekerd voor hulpverlening door SOS International als je niet meer verder kunt varen of reizen met jouw boot door diefstal of schade. Ook als die veroorzaakt is door een eigen gebrek van jouw boot. Kosten voor inzet van een monteur ter plekke zijn niet verzekerd.
Voor alle hulpverlening moet je vooraf de Europeesche Hulplijn bellen om toestemming te vragen. Het nummer is +31 20 65 15 777. Is niemand in staat om de Europeesche Hulplijn te bellen? Dan vergoeden we de schade toch. In dat geval krijg je maximaal de vergoeding die je zou hebben gekregen als de hulpverlening door SOS International zou zijn georganiseerd.
Wil je jouw boot verhuren aan andere particulieren? Dan kunt je kiezen voor de dekking Particuliere verhuur. Daarmee ben je verzekerd voor schade die ontstaat wanneer je de boot hebt verhuurd.
Je bent verplicht om maatregelen te nemen om diefstal of inbraak te voorkomen. Je dient bijvoorbeeld de sleutel van de hoofdschakelaar eruit te halen en waardevolle spullen uit het zicht te bewaren.
Standaard geldt een eigen risico van € 125,- per gebeurtenis voor boten tot € 200.000,-.
Kies je voor een WA-Casco of WA-Casco+ verzekering? Dan kun je dit eigen risico vrijwillig verhogen met € 125,-, € 250,- of € 500,-. Bij hoge verzekerde bedragen zijn ook hogere eigen risico's mogelijk. Je krijgt dan korting op jouw premie.
Je kunt kiezen voor verschillende vaargebieden in Nederland of Europa. Ga je naar Spanje, Kroatië, Griekenland of Italië? Dan heb je een internationaal verzekeringsbewijs of Italië-certificaat van ons nodig.
Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Bijvoorbeeld de sleutel uit de hoofdschakelaar halen. Of waardevolle spullen uit het zicht opbergen. Meld schade zo snel mogelijk. Geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen via jouw assurantie tussenpersoon of via onze website. Er geldt een opzegtermijn van 30 dagen.